• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

I'm Back

Salam 1Malaysia.

Hari ni genap sebulan saya menyepikan diri dari blog. Bukan sengaja, tapi tak tahulah nak cakap macam mana. Banyak kali dah buat entry, tapi akan end up dengan save as draft. Berulang kali. Sampai hari ni saya gagahkan diri juga untuk mengupdate blog saya yang dulu menjadi kesayangan hati beta.

Dalam tempoh sebulan saya menyepi, bukan bermakna saya tidak melakukan perkara-perkara bermanfaat. Banyak yang saya dah lakukan. Antaranya memasak, menjahit, mengemas, membasuh, menyanyi persis seorang suri rumah tangga yang berjaya. Ehem, jangan ingat saya duduk rumah tidak mendatangkan faedah. Baru-baru ni saya berjaya membuat satu yang memberikan keuntungan kepada diri saya sendiri.

Emak saya risau, kenapa saya tidak mahu kerja. See, saya sudah menjadi penanam anggur yang berjaya. Bukan saya tidak mahu kerja, sebenarnya saya ingin merasa bagaimana perasaannya menjadi seorang pengganggur. Dulu habis belajar saya terus bekerja dan tak sempat tanam anggur. Jadi, sekarang saya nak jugak merasa macam mana perasaan bila takda kerja lepastu takda duit. HAHAHA. Takpa, bulan depan dapat habuan. Syok.

Sejak saya duduk rumah ni, perasaan seronok bukan kepalang. Dapat tengok tv dengan emak, cerita Korea lagi. Ni emak punya pasal lah sampai saya terikut-ikut. Dapat makan dengan family, dapat masak dengan emak, dapat tidur lambat, bangun tak lambat sangat, senang cakap jadual harian bila duduk rumah tu taklah terlalu ketat. Saya suka. Takda orang pantau.

Tapi satu maslaah besar yang timbul bila saya duduk rumah adalah perubahan ketara kepada berat badan serta bentuk badan saya. I look like a married woman now. Badan saya berisi dan kelihatan gempal sekali. Eh eh, mulai minggu depan saya mahu join aerobik tiap-tiap hujung minggu dan saya akan mula bermain tali skipping kembali seperti yang pernah saya lakukan dahulu semasa di universiti. Dan kalau perlu membeli dumbbell, saya tanpa ragu-ragu akan membeli peralatan tersebut.

Gambar? Tak payah la. Nak ambil gambar sendiri pun rasa macam malu, lagi nak letak dalam blog. Tengok je lah gambar-gambar lama tu. Slim. Kurus. HAHA.

Got to go. Ada benda nak buat. Biasalah, dah jadi suri rumah ni, mana boleh menatap laptop selama 24 jam. Nanti emak bising, bil elektrik melambung.

Babai. Love u all. Ceh, pandai aku tiba-tiba nak main love-love.


3 comments:

wanirani said...

aku nakkkkk tgk ko yang gem itu. haha :P

aku pon skang menganggur. xde duit dooo!!

my name is Ain said...

wanirani

hohohoho.. kalau ko nk tgk nnt tgu aku pregnant.. kah3..

weh, jom jd rakan kongsi aku tanam anggur.. haha.. kaye wooo...

Tie HT said...

lame tak denga cerita..syukur lah semakin sihat..wakaka :)

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards