• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

12 Tahun Yang Lalu Umur Saya 12

How time flies.

12 tahun lepas, pada waktu ini, hati saya berdebar-debar menunggu keputusan UPSR. Kini giliran adik saya pulak untuk rasa berdebar. Err, rasanya dia takdalah seberdebar mana. Nampak relaks saja. Macam konfiden sangat.

Saya telefon emak. Emak tak dapat pergi sekolah sebab motor emak rosak. Kesian emak, tak dapat ambil keputusan periksa adik. Abah pulak kerja jauh di Labis nun. Jawabnya emak menunnggu saja di rumah. Saya telefon emak, minta nombor telefon sekolah.

Saya telefon sekolah. Engage. Lagi. Tak dapat dihubingi. Saya cuba lagi akhirnya dapat disambungkan. Dan keputusan UPSR pun dah diketahui.

Saya bagi tahu emak. Adik tak dapat keputusan seperti yang kami semua harapkan. Emak sedih. Hampa. Saya yang mula-mula cool konon tak nak nangis pun turut termenangis sebab dengar emak menangis. Kesian emak. Anak perempuan dah lepas. Tapi yang satu ni boleh tak lepas. Saya cakap dengan emak. Takpa lah, itu pun dah alhamdulillah dia lulus. Sekolah menengah boleh cuba lagi.

Saya letak telefon. Saya termenangis. Saya teringat masa saya ambil keputusan dulu. Emak menangis gembira bila saya dapat keputusan 5A. Abah pun gembira. Satu-satunya anak dia yang pernah dapat 5A. Err.

Abah bagi saya duit RM50. Masa tu dah kira banyak sangat. Saya simpan dalam akuan BSN. Bangga sangat dapat buat ibu bapa gembira dengan pencapaian akademik saya. Bertambah bangga bila dapat masuk sekolah asrama penuh.

Owh, how time flies. Cepat betul masa berlalu. Macam tak rasa sekarang dah berumur 24 tahun. Mak cakap dah boleh kawen. HAHAHAHAKUBELUMNAKKAWEN.

Adik, tahniah Aku tetap bangga dengan keputusan periksa kau. Tapi satu benda aku nak cakap dengan kau. Aku lagi pandai dari kau. Tak boleh lawan. AHHAHAAHAHAHAAHA

Keputusan dia : 1A 4B. Not bad. Kaki TV. Kaki game. No books. No study hard. Tak macam kakak dia rajin. hahaha *pengsan*

2 comments:

nursarah puteri biru said...

nostalgianya..

saya dulu UPSR tak dapat 5A pun. padahal masa trial best student. sedih n malu ngan kawan2 yang tak ditarget leh dapat 5A. kenangan pahit kot.

my name is Ain said...

sarah

takpalah.. rezeki manusia ada di mana-mana. Allah dah tetapkan. Mungkin bukan rezeki adik utk dpt 5A. Insya-allah PMR , SPM dan exam2 yg bakal adik duduki semuanya dapat straight a's.. kan? kita kena usaha, lain semua Allah yg tentukan..

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards