• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

Nota Buat Kekasih


Hari ni saya kerja separuh hari. Sebab saya tak berapa sehat. Sejak semalam mata saya pedih sangat dan mengeluarkan cecair. Bukan sebab saya menangis. Pagi tadi sebelum pergi kerja pun sama. Mata pedih sejak bangun tidur sedangkan saya tidur awal malam tadi kalau nak kata saya tak cukup tidur. Pandangan pun macam kabur-kabur sikit tapi saya gagahkan diri untuk pergi kerja.

Sampai office, saya tak boleh tahan. Tambah lagi dengan pancaran lampu kuning masuk ke mata memang buat kepala saya pusing. Hampir-hampir saya nak pitam. Nasib ada kerusi untuk dipegang. Saya nekad, minta cuti separuh hari supaya saya dapat pergi jumpa doktor. Tapi saya tak pergi pun, cuaca panas sangat saya takut pandangan saya jadi gelap. Maka saya cepat-cepat ambil bas menuju ke rumah. Sampai rumah saya tidur.

Awak masih nak terima saya lagi ke kalau hari-hari pun saya asyik sakit macam ni? Dalam masa sebulan kalau tak sakit memang tak sah. Penyakit M ni memang susah sangat nak pergi dari hidup saya. Awak masih nak dekat saya?

Kelmarin. Saya teringin nak makan lauk sardin. Saya masak lauk sardin tapi macam tak berapa jadi. Tak sama macam mak saya masak. Rasa agak pelik. Terlebih masam. Kurang rasa. Saya nak komplen pun tak tahu macam mana. Tadi, saya pergi dapur, saya tengok lauk sardin tu masih ada. Tapi sudah berkulat. Err, busuk jangan cakap. Kenapalah saya leka sampai macam ni sekali.

Awak masih nak terima saya ke kalau saya tak pandai masak dan leka dengan hal remeh-temeh sampai lauk dah basi dekat dapur pun saya tak perasan. Sanggup ke awak nak hidup dengan orang macam saya?

Ada orang cakap, saya cepat mesra tak kira saya kenal ataupun tidak orang tersebut. Err, itu orang cakap. Bagi awak saya macam mana? Awak kena faham kerja saya macam mana. Saya perlu berdepan dengan pelanggan setiap masa, maka saya perlu kelihatan mesra sentiasa supaya pelanggan tidak berasa hampa bila mendapatkan bantuan perkhidmatan. Kadang-kadang ada yang ambil kesempatan suka pegang sana sini, err tanganlah terutamanya. Saya tengok lepas tu sengih saja. Takkan nak lempang pulak kan. Dan ada yang lebih berani minta no telefon kemudian ajak keluar. Tapi saya pandai, saya bagi no orang lain.

Awak kena faham. Itu kerja saya. Tapi tak bermakna saya berlaku curang pada awak. Walaupun saya berhadapan dengan pelanggan yang 10 kali lebih kacak dari awak yang saya rasa sudah cukup kacak, kasih dan sayang saya masih pada awak. Saya setia tahu tak. HAHA. Kalau awak tak setia saya tak tahu pulak. Setiap apa yang saya buat saya selalu ingat pada awak. Awak tahu tak betapa sayangnya saya pada awak.

Awak masih nak terima saya ke kalau macam ni lah kerja saya hari-hari. Konon-konon kena mengurat, lepas tu setaip masa bermuka manis dengan pelanggan sedangkan bila bersama dengan awak saya selalu tunjuk muka masam dengan muncung tajam. Sanggup ke awak sehidup semati dengan saya?

Awak selalu cakap saya baik. Tapi awak tahu tak sebenarnya saya ni jahat sangat. Ada masa saya suka tipu diri sendiri. Saya buat dosa yang orang lain sendiri tak nampak tapi ada yang nampak. Saya sedar kesalahan saya. Setiap manusia pun buat silap jugak. Saya cuba jadi yang terbaik untuk awak. Setiap hari saya berdoa supaya diampunkan segala dosa saya.

Awak masih nak terima saya lagi ke dengan keadaan saya yang macam ni? Saya tak tahu nak cakap macam mana lagi. Saya beri peluang pada awak. Kalau awak rasa awak boleh terima saya seadanya, saya rasa syukur sangat-sangat. Tapi kalau dengan penjelasan ni buat awak sedar betapa bodohnya awak menyayangi saya selama ni, saya relakan awak pergi. Sebab saya tahu, ada yang lebih baik dari saya di luar sana.

Kasih sayang sayang saya pada awak memang tak dapat saya gambarkan dengan kata-kata. Setiap udara yang saya sedut, setiap kali itulah juga saya ingat pada awak dan sayang pada awak.

Salam sayang..~



HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

Jangan tanya aku kenapa tiba-tiba aku boleh gelak. Kalaulah saya boleh tulis betul-betul macam ni pada 'kekasih' saya, huh. Tak tau la apa dia akan kata. Err, mesti lepas tu dia jawab, " Yang, kita putus je la. Saya rasa buang masa je kawan dengan awak. Lauk basi pun awak boleh tak perasan. Esok kalau saya ak mandi pun silap-silap awak tak perasan jugak."

Saya single okeh. Babai.




6 comments:

-aTie- said...

pergi la jumpe doctor...bahaya kalo dbiarkan...

www.khaizarien.com

Tihara said...

terimalah si dia seadanya...lalala

sarra said...

aku terkejut gk bace ko tuleh cmni.hehe

my name is Ain said...

atie

doktor yg tak mau jumpa saya..huhu

my name is Ain said...

akak

huu..

my name is Ain said...

sarra

tu la pasal..aku pun bape kali kot tapis ni..haha..
pun still wondering, aku boleh tulis mcm ni jugak..

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards