• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

Bila Perempuan Dah Mula Perasan

Salam hujung Minggu.

Mood saya semakin baik. Idea pun macam dah rajin singgah di kepala. Almaklumlah, dah dapat semangat baru. Malam ni nak pergi survey laptop. Yeay!

Sebelum saya mula berceloteh panjang, saya nak tanya pada kaum perempuan. Siapa yang tak pernah perasan diri dia cantik? Sila angkat kain. Ok. Secara jujur, saya mengaku saya perasan cantik. Sebab masa kecik saya memang tak cantik. Gigi bersepah. Muka hitam macam anak india. Tapi nasib saya mempunyai otak cerdik. Bila orang ejek saya anak kel***, saya akan balas balik ejekan mereka. " Aku buruk tapi aku ada otak cerdik!". Bila dah besar, dah perasan cun, manada orang panggil saya anak kel*** lagi.

Dah-dah. Jangan cari gaduh atau cari pasal. Saya nak pergi cari jodoh je sekarang ni. Hah!

Bila perempuan dah perasan, kaum lelaki terfikir tak apa perempuan akan buat? Mai sini, saya nak habaq kat cheq suma no.

Yang pertama, bila perempuan dah perasan dia cantik, dia akan sentiasa bersolek dengan make-up yang tebal sehinggakan ada bisikan di telinga yang mengatakan solekan mereka saling tidak tumpah seperti artis wayang cina. Anda paham artis wayang cina kan? Tak perlulah saya terangkan lebih lanjut.

Yang kedua, bila perempuan dah mula perasan dirinya cantik, anda lihatlah di dalam henfon dia mesti ada banyak gambar persendirian. Bahagian yang diambil hanyalah wajah, dan kelihatan mata seperti dibesarkan, mulut dimuncungkan, hidung dikepitkan, pelbagai ragam lagilah. Anda boleh explore nanti.

Ketiga, bila perempuan dah mula perasan cantik, dia akan berlagak diva. Orang nak kenal-kenal dia tak layan. Tak usah layan, pandang sebelah mata pun tak nak. Konon diri dia deserve untuk mendapatkan lelaki yang lebih kacak sedangkan jodoh di tangan Tuhan.

Keempat, bila perempuan dah perasan diri dia bagus sangat, apa yang orang cakap dia tak mahu dengar. Tiap-tiap butir perkataan yang keluar dari mulut dia adalah benar belaka. Tiada yang benar melainkan yang benar-benar belaka. Anda tak percaya. Banyak manusia macam ni. Saya baru je berdepan dengan manusia seperti ni. Dia campak duit sebanyak RM7,300 ke atas meja saya atas satu urusan jual beli. Macam orang takda adab. Nasib kau bangsa makan bab*. Kalau tak dah lama aku bagi ceramah panjang. Takda adab sungguh la. Bagi elok-elok tak boleh ke. Bikin orang panas.

Kelima, bila perempuan dah malas dia akan buat entry tergantung macam aku. HAHAHA. Penat la weh. Lain kali sambung. Nak kemas-kemas, kejap lagi nak keluar. Beli laptop. Yeay!



xoxo

13 comments:

aduka said...

wpn tgantung aku suka point2 tuh..best!

Aduka said...

walopun tgantung, i ske point2 tu..best!

my name is Ain said...

encik aduka

cepat betol hang komen.. hehehe.. mekasih ya.. nak tips lagi boleh tanya saya.. haha.. sebab saya selalu perasan..

Tihara said...

your smile is so sweet n you have smiling eyes :)

Mommy Pinky said...

tepatnya..heh

entry lepas geram rupanya :)

my name is Ain said...

kak tihara

akak refer kepada siapa tu..adakah saya? ceh, malulah..


mommy pinky

hehehe..kan? perempuan biasa la..

nurulshima said...

hahha.hi ain !

my name is Ain said...

ronnie

hai ronnie!! rindu kau..hehe

aggeshi - naAini said...

btol2..setuju..hah..sekarang baru tau langit tinggi ke rendah

sani said...

menarik!

my name is Ain said...

naaini
erm..diam2 ade blog ye..hehehe.. tu la. langit memang tinggi cuma kdg2 manusia xsedar dia tinggi..

sani
tq!

Wai said...

bnyk dah jumpa pompuan macam nih.... jarang jumpa pompuan yg segan nak trima pujian.

p/s: pernah bergaduh2 mulut ngan sorg pompuan semata2 sbb dia xnk trima pujian dia nampak cantik... hadoi....

erie said...

"Yang kedua, bila perempuan dah mula perasan dirinya cantik, anda lihatlah di dalam henfon dia mesti ada banyak gambar persendirian. Bahagian yang diambil hanyalah wajah, dan kelihatan mata seperti dibesarkan, mulut dimuncungkan, hidung dikepitkan"

Aq sokong yg nie..mmg realiti hidupp..
wajib..hahahahha..lawak2..

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards