• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

[UPDATED!!]:Kau kena tangkap kat disco mana? Aku Disco 2000.

UPDATED!!!:
Tiba-tiba aku rasa nak update blog ni. Sebab ada orang bagi komen, macam pengecut. Tak letak nama lepas tu nak nasihatkan orang. Aku terima nasihat dia. Tapi ayat tu tolong perbaiki sikit boleh tak? Serius aku marah, sebab cara teguran dia macam tak kena. Aku tau aku ni bukan manusia yang baik sangat, tapi cara kau cakap memang betul2 buat aku rasa macam dihina. Seolah-olah kau menghina mak aku tak pandai didik anak. Manusia macam ni, tolong lah. Nak bag nasihat tu cuba kena dengan cara yang betul..Ni aku siap letak gambar aku sekali. Ada rupa pelacur ke? Ada rupa perempuan pergi disko ke? Aku tau baju aku tu ketat. Tapi tak semestinya perempuan macam aku buat kerja jahat, dan perempuan pakai tudung labuh tak buat jahat. Kau bukak youtube, belambak vidoe perempuan pakai tudung laboh bercium dengan lelaki kat taman. Yang buang anak semua, bukan takda. Aku nak cakap, bukan aku tak terima nasihat kau. Tapi, cuba nasihat dengan cara baik. Terima kasih wahai manusia budiman. Aku sedih sebab macam satu penghinaan kepada mak aku.


Ni la die perempuan yang pergi disko kalau kau nak tahu. Setakat pakai macam ni, kau nak tuduh aku macam2. Walaupun luaran aku macam ni, hanya Allah je yang tahu, hati budi aku macam mana. So, kau jangan nak pandai-pandai judge orang dari luar.

---------------------

Semalam.
Birthday Sultan Johor Tersayang. Ehem. Maka saya bercuti selama sehari.
Air Hitam memang sesak sesesak-sesesaknya. Ramai gila orang. Ibarat di Pasar Geylang, Singapura pada malam Hari Raya Puasa. Bagaikan Masjid India punya sesak bila tiba musim Hari Raya. Gila penuh orang + panas terik. Menyesal betul pakai baju tebal sikit, tau pakai tshirt biasa je. Sebab memang gila punya ramai, tak terkata.

Tapi, dia punya harga memang murah sangat wa cakap sama lu. Orang selatan tak payah la susah-susah pegi KL semata-mata nak cari baju murah-murah kat Masjid India or Jalan TAR. Air Hitam pun ada apa. Tiap-tiap hari Rabu. Aku siap rembat 3 pasang baju, kain shiffon untuk kenduri kawen kakak aku nanti. Memang murah gila, harga berpatutan. Aku tak nak bagi tahu harga, kau nak tahu kau datang sendiri Air Hitam sini. Haa, kasi promote sikit Air Hitam. Cuma kena tahan kesesakan dengan panas teriklah.

Aku dengan mami serta sepupu aku, Aisyah mampu bertahan tak sampai 1 jam je kat situ. Gila sesak macam apa aku tak tau nak kata. Kau try lah imagine sendiri. (Apsal hari cam kesat sikit bahasa?)

Hari ni. Pagi tadi.
Pergi Pejabat Agama Negeri Johor cawangan Batu Pahat. Sumbit borang permohonan nikah kakak aku. Sebab dia duduk bermastautin kat Selangor sana, kena minta surat kebenaran-ntah-apa-aku-tak-paham. Aku dengan sepupu aku, duduk elok-elok kat luar bangunan malas nak masuk campur urusan orang nak kawen nih. Ceh! Konon arr. Padahal sebab ada signboard "KAWASAN MENUTUP AURAT". Aku rasa baju macam ketat sikit, jadi aku takda lah masuk sana. Hormat sikitlah kan.


Sekali ada sorang perempuan ni, pakai tudung macam orang tak pernah pakai tudung. Tiba-tiba nak join kitorang berdua ni. Tak bagi salam apa, tiba-tiba main sergah.
Perempuan itu: Hye, tunggu kawan ke?
Aku: Ha'ah (sambil wat muka pelik)
Perempuan itu: Kene tangkap kat disko jugak ke?
Aku: Haaaaa???? Taklah. Tunggu mak cik
Hoi. Apa kejadahnye aku kena tangkap kat disko? Disko pun aku tak penah masuk, ini kan lagi nak kena tangkap kat sana. Muka sikit punya suci ni kau boleh main tembak kata aku sama type dengan kau. Dah la boleh mengaku dengan bangga yang dia kena tangkap kat disko, nak kena soal-siasat dengan pegawai agama. Berasap je aku dengan sepupu aku. Apa akallah kitorang nak pegi disko sana. Keluar malam pun jarang sekali. Kalau keluar pun dengan family. Dengan kawan-kawan jangan haraplah.

Nak tegur tu, agak-agaklah. Tengok dulu orang. Ni main sergah lepas tu siap boleh samakan orang dengan dia. Insya-Allah, aku takkan sampai hati nak buat kerja-kerja macam tu. Malu family aku nanti. HUHUHU.

Aku still tak leh terima dia cakap kitorg kena tangkap kat disko jugak. Hampeh betol!! Lupa nak tanya dia, " Kau kena tangkap kat disko mana? Aku disco 2000" .....


15 comments:

a.b geldofg said...

hehehehehe.....bst2 hahahaha

my name is Ain said...

a.b
pe yg best nye ab? hahaha..

Unknown said...

ish, sengal tul minah tu
dah tu, habis cmtu je ker?
xdek adegan jawab balik????

my name is Ain said...

Zana
memang sengal..
xde, sbb mls nk pnjg2 kn..
cume sesi jeling menjeling je la..
n sesi menjawab dlm hati..haha

Anonymous said...

Allah menyuruh kita menjaga aurat terutamanya bagi wanita.antara sebabnya?ingin mengelakkan fitnah...bayangkan kalau cik ain ni pakai elok2..baju tak ketat,pakai tudung besar..mesti cmfirm minah tu tak tanye cik ain cmtu...maafla kalau sy tgur ni terlalu pedih bagi cik ain..papepun..koreksi dan nilai diri kita balik...semoga ketemu jawapan yang baik,amin.

my name is Ain said...

anon
terima kasih la bnyk2 atas nasihat awk tu..
mmg sinis betul..awk xkenal sy jd jgn pndai2 nk menilai sy smpai mcm tu sekali..

tp apa2 pn..thank you vvery much for your good advice..

Cik Jannah said...

uikss mrh sgguh cik ain kita nie.
besa la 2 manusia suke judge owg dr lauran.
kalo nak nsihat kan owg baek tgk dri sndri dlo kan?
kalo x pon nasihat la cra yg eloK~

owh kamo g a.tam x helo2 pon~
btw cik jannah sndri pon x taw kt cni brg murah~

;)

мyΞ'™ said...

uh...mcm emo semacam je ain yg 1st tu.
yes, sgt penakut n pathetic nk nasihat org tap, x show off! so, ignore..

u know who u r..the true of urself.

uh.disco mane? haha.
wey, xpnah pon jmpe signboard tu...

ain.
24 or 25, aku trun bp.
bak no tepon!

wanirani said...

klakar doo kene tanye camtuh.hehehe~

org anonymous itu..aku stuju ngan ko ain. kalo nak mnegur org, sebaik2nye kenalkan r diri dulu. jgn main cakap je. x begitu sopan begitu rasenye..

my name is Ain said...

Jannah
marah tu mmg la mrh..sbb cr dia nasihat tu xboleh diterima..n one more thing, tak bg salam main terjah je..

Mye
perenggan yg 1st tu aku update stlh comment dr anon tu dibalas..saket ati gila tu yg letak kt atas..oo, eh? nnt aku email kau no phone aku..xleh bg kt sini..kah3..

wanirani
klaka tu mmg klaka..n aku tk take serius pn psl bnda nih.. yg aku saket ati ble si anon tu xpasal2 nk samakn aku ngan pompuan tu..dh la nasihat xbg salam ape..kau tgk aku pkai bju cm ne? ada rupa pompuan g disko ke? mmg hangin 1 bdn aku..kah3..kn dh tnjk belang..nasib xjd kuda belang..

Unknown said...

uiks, mengalami penambahan perenggan rupanya..tu pelik tu, igtkan dh delete entry disco tu..anyway, jgn marah2 lagi..we noe who u r.. Hee~
p/s: erk, to anon apsal xnk tnjuk muka - xpyh takut spptny klau nk nasihat mmber kan??apara..

my name is Ain said...

Zana
huhu..xkn delete pnye entry tu..
da xmrh da..cm bengang je dgn anon tu.. thanx a lot..=D

p/s:anon dh takot sbb owner blog dh tnjk taring..kah3

Atikah Hakita said...

biasalah manusia ain...
suka nak judge org dr luaran...
padahal xkenal kt pn...
kdg2 tak faham lah ngan org2 ni...
kt menulis kerana nak luahkan apa kt rasa...
tak pasal2 plak dia bg komen mcm tu...
sabar ye cik ain...

nurulshima said...

ain..............sungguh funny le..... takdela sexy pun awk dressingnye yg smp org bleh salah sangke..

my name is Ain said...

Honey Bee
hehe..thanx kerana menyokong dn memahami..
ye ye..mmg sabar nih..haha

ronnie
kan? kan? xda sexy langsung pun..cuma mgkn dr pndgn dia sexy kot..sexy tu kan subjektif.. huhu

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards