• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

Aku Nak Mencabar Diri Sendiri Ni

Saya dan seluruh rakyat Johor berdukacita hari ni serta berkabung di atas kemangkatan Almarhum Sultan Johor, Sultan Iskandar petang semalam. Al-Fatihah~.

Hari ini dengan rasa rendah dirinya, saya mengaku 'nafsu' saya pada blog sendiri semakin menurun. Macam-macam ubat saya ambil untuk naikkan 'nafsu' tapi tak berjaya. Kacip Kak Timah, Tongkat Pak Ali, Red Bull (erk??) semua tak menjadi. Erm, video 'lucah'? Belum cuba lagi. Saya rasa mungkin suatu hari nanti ia akan berkubur dengan sendirinya. MUNGKIN. Dan surprise yang saya janjikan sepatutnya pada awal tahun kelmarin pun terkubur begitu saja. Argh, apa nak jadi saya pun tak tahu.

Production semakin menurun. Idea semakin susut. Kebijaksanaan tetap tinggi. Cuma sekian lama tidak di asah dia menjadi sedikit tumpul. Tapi Newton's Law saya masih ingat lagi. What about 'Law of Attraction'? Erm, sedang belajar dan akan cuba mengaplikasikan hukum tersebut kelak. Serius. Untuk kegunaan peribadi mungkin.

Rutin harian semakin padat. Tiada lagi masa yang diluangkan untuk blog. Saya online, dan buka facebook. Main game yang buat saya addict. Argh! Aku benci facebook. Dia buat aku tidur lewat. Dia buat aku hilang kawalan dan beremosi ketika bermain game. Dan dia buat aku renggang dengan kawan-kawan. Balik kerja, bersihkan diri dan makan. On laptop and then online for about four to five hours spending time playing online games. Apesal lidah aku tiba-tiba nak speaking London pulak dalam blog ni. Bukan ke ni blog bahasa melayu. HAHA. Sesekali kena jugak tunjuk skill bercakap english ye tak walaupun sebenarnya bercakap bahasa pasar sekalipun. Actually, setiap hari saya belajar bercakap bahasa inggeris selama enam jam. Ermm, terpaksa.

Aku bukan korek hidung depan makanan, aku cuma nak tunjuk hidung aku mancung je. Ahaks.

Serius aku nak cakap kat sini, jadual hidup aku makin bosan. Ada 'die-hard-fan' aku ni asyik buat aku rimas. Aku tak reply mesej nak tengking-tengking dalam mesej. Apa kes. Aku bukan jenis suka nak marah orang tak tentu pasal, so kau jangan bangkitkan kemarahan aku. Kalau tak, kau memang nahas. HAHA. Ni amaran ni. Nampak je macam main-main tapi sesekali aku kena serius jugak. Kalau tak nanti orang pijak kepala aku. Dan aku paling tak suka lelaki anggap perempuan lemah. BENCI. Totally hates it.

Maaf. Ini bukan sesi luahan emosi. Aku cuma menyuarakan pendapat. Kalau kau rasa cara aku luahkan pendapat aku ni salah, tolonglah bagi cadangan lain. Sense of humor aku pun dah hilang. Aku jadi serius memanjang. Apa nak jadi dengan hidup aku pun aku sendiri tak tahu. Mungkin aku kena cari pacar. Supaya aku boleh spent time together-gether. Dan ubah aku jadi perempuan yang lemah dan lembut. Aww. Ngeh3.

So, sekarang aku nak cabar diri aku sendiri. Dalam tempoh enam bulan dari sekarang, boleh ke aku cari pacar (kahkahkah) yang boleh ubat hidup aku yang bosan ni. Pacar bukan sebarang pacar. Pacar untuk masa depan. Aku malas nak buang masa dengan menjalinkan hubungan yang takda masa depan. Penatlah kerja nak cari pacar je setiap kali broke-up. Dah la nak mencari kumbang yang betul-betul kumbang bukannya senang. Maksud aku lelaki yang paham diri aku yang complicated ni siapa dan terima aku seadanya.

Aku dah mula merepek, melalut tak tentu pasal. Abaikan perenggan di atas, sebab isi kandungan dia tak penting dan sengaja direka-reka sebenarnya. Awal-awal lagi aku dah cakap, hidup aku mulai bosan. Arrghh, bosannnnnnnnnn.

footnote 1: Aku tak pernah pun minum Kacip Kak Timah, Tongkat Pak Ali, Redbull dan yang seangkatan dengannya. Sebab aku rasa aku ada tenaga semula jadi. Kahkahkah.

footnote 2: Ingat nak pergi melawat makam baginda Sultan dekat Istana, tapi takut terserempak dengan kekasih gelap. Malu I. HAHA.

BABAI. akurasaakumacamdahjatuhbangunanditimpatangga.



2 comments:

Tie HT said...

takziah buat keluarga di raja Johor..

teringat kata-kata dalam blog jebonisme..aku manusia tanpa level..

pastu teringat kat fb..org kate dah ludah jangan jilat balik..

kacip kak timah power root setapp..

tongkat pak ali pun setapp..buang tebiat kalau minum..

Bunga bukan sekuntum..kumbang pun pening nak pilih..

Insya-Allah, akan tiba masa nya nanti..

afiq said...

tuh lah.. kekadang idea tak mari.. feel sudah ilang

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards