• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

Korang pernah ke?

Semalam telah berborak secara flash back, iaitu mengingati kisah-kisah lama sewaktu hari raya. Ye la masa kecik-kecik.. Mase kicik-kecik dulu memang suka beraya.. Tak kiralah rumah sape, rumah orang tak kenal pun aku pegi jugak, yu pun sebab pegi beraya dengan abang dan kakak-kakak aku..Kalau diorang tak ada aku rasa aku tak beraya kot..Huhu..mana mak aku nak bagi beraya sorang-sorang, lagi-lagi masa tu kecik lagi..

Tapi, aku bukan nak bercerita pengalaman raya dari rumah ke rumah.. aku nak cerita pengalam raya aku masa aku kat Singapore.. Kalau tak silap masa tu aku baru darjah satu atau dua macam tu lah.. Tak de la besar mane pun, boleh dikira kecik juga la kan?? Pengalaman beraya kat Singapore masa tu memang seronok.. Sebab ape?? Sebab bila beraya diorang bagi duit raya banyak.. Lagi duit Singapore.. Convert duit Malaysia banyak jugak.. Masa tu kalau tak silap aku, $S1 = RM1.75.. huhu.. 

Kalau korang nak tahu, kitorang masa kat S'pore dulu beraya ramai-ramai tau.. Bukan naik kereta atau naek van atau bas.. tapi kitorang beraya naik lori..Ha Ha Ha.. Korang pernah ke pergi beraya naik lori?? Tak pernah kan?? Haaaa...best tau.. Berangin duduk belakang tuh.. huhu.. Kitorang gelak sakan semalam bila ingat balik cerita raya masa kat S'pore tu.. huhu.. Cuba korang bayangkan kat M'sia ni, ada ke orang nak beraya naik lori?? Tak de punya. Mentaliti orang M'sia dengan orang S'pore adalah sangat berbeza.. Betol.. Walaupun cara hidup diorang ni jauh berbeza dengan hidup orang M'sia, tapi kalau kat jalan raya diorang ni sangat menghormati antara satu sama lain. Lagi kalau diorang nampak ada orang nak lintas jalan, mesti diorang bagi lalaun.. Haa, dah terkeluar topik pulak..

Berbalik pada topik beraya naik lori tadi, bukan setakat pergi beraya je kitorang naik lori, kitorang siap pergi jalan-jalan pusing s'pore pun naik lori..Pergi Changi Airport pun naik lori.. cuba bayangkan, Changi Airport tu kan antara lapangan terbang yang terbaik di dunia, mesti la ramai pelancong kat situ kan?? Ha Ha Ha..Tapi, kitorang selambe bek je naik lori.. Pengalaman tuh.. Korang mane ade..

Sekarang ni, kalau aku pergi sana, diorang ajak naik lori, sumpah... Aku tak pegi lagi S'pore lagi sampai bila-bila..Ha ha ha..Malu siot, dah besar nak naik lori.. Pergi beraya pulak tu, jatuh saham..Hahaha..Tu la pengalaman beraya yang aku tak dapat lupa sampai bila-bila pun..Kalau korang ada pengalam yang lagi best, kongsi-kongsi la ek??

Walaupun musim raya dah pun berlalu, tapi aktiviti kunjung mengunjung tu janganlah di abaikan.. Jangan nak melawat sedara mara masa raya je, time tak raya tak pergi ziarah..Huhu..

0 comments:

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards