• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

Saya Bukan Perempuan Tipikal

Berapa hari saya pergi lepaskan beruk ke hutan. Sesekali kena bagi dia bebas sikit. Macam menyesal pulak pergi bayar yuran jagaan dekat Celcom sedangkan servis macam dot dot.

Hari bukan nak cerita samada saya ada beli beruk jantan atau betina. Tapi nak cerita pasal lelaki yang suka serkap jarang pada perempuan.

Ini berdasarkan pengalaman selama seminggu. Ceh. Baru seminggu boleh suka-suka nak buat rumusan. Tapi tak apa. Ini rumusan awal. Atau boleh kata hipotesis. Dari hopitesis kita boleh lakukan eksperimen dan kemudian baru boleh buktikan samada hipotesis itu benar ataupun tidak.

Saya akan bagi beberapa hipotesis yang telah dilemparkan oleh golongan lelaki kepada saya dalam tempoh beberapa hari (7 hari kot). Siapa lelaki tu janganlah tanya. Boleh jadi abang rumah bawah yang suka lempar seluar dalam orang atau abang kedai makan depan yang selalu kena kacau dengan saya sebab lorat kelantan dia memang aku tak paham.

Hipotesis 1:
Awak duduk dekat rumah sewa dengan kawan-kawan perempuan mesti korang dok mengumpat masa tak ada kerja.

Anti-Hipotesis:
Awak ingat saya sama ke dengan perempuan tipikal lain yang suka mengumpat bercerita hal orang sedangkan banyak perkara berfaedah yang saya boleh buat. Dan kalau awak nak tahu, saya lebih banyak menghabiskan masa saya di hadapan laptop saya berbanding berborak kosong dengan kawan-kawan. Saya buat apa depan laptop tu lain cerita. Boleh kata online, main game, tengok movie, buat kerja, online, main game, tengok movie, bla bla bla.
Hipotesis 2:
Mesti awak selalu keluar malam dengan kawan-kawan terutama sekali kawan lelaki. Duduk kat Jb takkanlah tak keluar. Lagi pun parents bukan nampak.
Anti-Hipotesis:
Saya memang tak sama dengan perempuan tipikal yang awak selalu bayangkan. Awak nak cakap saya budak kampung ke apa sebab asyik terperap dekat rumah itu terpulang. Tapi keluar malam? Setakat ni belum tersenarai dalam list hobi saya lagi. Tak tahulah satu hari nanti. Tapi seboleh-bolehnya saya akan elak untuk keluar malam sebab akan mengundang pelbagai kemungkinan dan bahaya. Parents tak nampak. Tapi yang kat atas tu tak nampak ke? Full stop.
Hipotesis 3:
Awak mesti ramai boyfriend kan? Tengok muka macam ada potensi.
Anti-Hipotesis:
Tolong buktikan yang saya ada ramai boyfriend. Mana? Mana? HAHAHA. Pandai je nak serkap jarang. Cubit baru tahu. Ingat saya ni play girl ke apa suka-suka nak pasang banyak-banyak keliling pinggang. Err, pun belum tersenarai dalam hobi kegemaran lagi. Siap cakap muka berpotensi tu. Memang mulut takda insurans betul. Paksa beli insurans baru tau. Syaratnya kena AIA punya lah.
Hipotesis 4:
Saya rasa yang ni tak payah cakaplah. Cukup 3 je. Sebab yang no 4 ni macam rumit sikit. Nak tulis pun tak tahu macam mana.
Kesimpulannya:
Kesemua hipotesis di atas tidak dapat dibuktikan kebenarannya maka kesemuanya adalah palsu belaka. Maka boleh dikatakan saya bukan perempuan tipikal tapi perempuan bukan tipikal. Sebab saya ada kekuatan saya sendiri selain kuat makan dan kuat merajuk. Babai.


Serius beruk ni memang nak kena hantar pergi zoo. Sakit hati I tengok dia. Macam tak pernah di ajar apa itu 'connect' atau 'disconnect'. ARrRgghh..Kena bagi hadiah Oxford Dictionary ni.



6 comments:

Anonymous said...

hipotesis no 3 mmg klakar

Tie HT said...

kasi sunat sama itu beruk..takpun sunat tokei beruk tuh..ngeh 30x..

Adam said...

kagum sebab mademoiselle masih ingat lagi pada sistem kerja analisis situasi [sains] ni ... hahahaha! sudah lame perkataan hipotesis lenyap dari minda dakjaat.. :p

my name is Ain said...

anon
ape yg klakarnye?

my name is Ain said...

akak
sy xpndai sunatkn org.. huhu..cm ne?

my name is Ain said...

Dakjaat
yeke? hehe.. sy pn da lama gak xblaja sains.. asyik blaja maths je..ni nk recall blk sikit pnye payah..

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards