• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

I am sorry my dear friends


Sahabat…mengapa kau pergi
Tinggal aku sendiri
Kau tahu ku tak sanggup

Sahabat…ingat lah kau slalu
Jadi yang terbaik
Walau kau tak disini lagi

Sahabat…aku rindu padamu
Datang walau sesaat
Ku ingin kan kau hadir

Aku disini dan menunggu
Diam tanpa dirimu
Kau tahu ku tak bisa
Beranjak terbang dan melayang
tanpa diri mu ku tak bisa dan kembalilah


Song by Aizat
Ada seorang kawan saya pernah berkata. Dari segi pemerhatian beliau, saya dilihat agak sukar untuk mempercayai seseorang atau dalam erti kata lain sahabat. Dalam diam saya mengangguk kata-kata kawan saya tadi kerana ada benarnya. Mengapa begitu sukar bagi saya untuk mempercayai seorang sahabat?

Bukan bermaksud saya memilih kawan, tidak sama sekali. Dahulu, saya amat mudah mempercayai kawan sehinggakan saya pernah menganggap kawan adalah segala-galanya. Tetapi setelah di'back stabbing' , saya menjadi semakin sukar untuk mempercayai orang tidak kiralah lelaki atau perempuan.

Saya akui sebagai umat Nabi Muhammad, siapalah saya untuk tidak memaafkan kesalahan kawan-kawan sedangkan nabi sendiri pun mangampunkan dosa umatnya. Bagi saya, setiap kesalahan perlu diberi pengajaran supaya mereka tidak akan mengulangi perbuatan yang sama. Dan sebenarnya bukan mudah untuk meraih kepercayaan seseorang semula setelah hati seseorang itu disakitkan atau diguris.

Saya bukan mahu menghukum sesiapa atas kesalahan kecil yang mereka telah lakukan. Apa yang mahu saya katakan adalah, menjaga perasaan dan hati seorang rakan itu adalah amat penting kerana selain keluarga, sahabat adalah orang yang amat penting dalam kehidupan kita sebenarnya.

Ada bebrapa ciri sahabat yang boleh saya kategorikan di sini. Tapi saya tidak mahu pulak berkata mengenai ciri-ciri atau kategori seorang sahabat itu. Kerana apa yang saya mahu tekankan dan katakan di sini adalah, hargailah sahabat anda selagi dia masih ada. Jagalah perasaan mereka seperti mana mereka menjaga perasaan anda dan lakukan yang terbaik untuk sahabat anda supaya persahabatan yang terjalin itu kekal hingga ke akhir hayat.


Sahabat suka dan duka amat sukar dicari. Tapi sahabat yang boleh melekakan kita bersepah-sepah di luar sana. Semua bergantung kepada diri kita sendiri. Dengan siapa kita mahu berkawan dan apa niat kita. Sahabat juga melambangkan keperibadian kita. Jika kita bersahabat dengan orang yang baik-baik, maka dapat melambangkan kita juga sebenarnya mempunyai akhlak yang baik seperti mereka dan begitu juga sebaliknya.

p/s : Jika anda ada mengguriskan hati sahabat, cepat-cepat minta maaf.

To all my dear friends, i am sorry for every single things that i've done. Friends till the end.

8 comments:

cIk JanNah said...

sahabat ketawa senang di cari tp sahabat bila menangis sukar di cari..i2 la realiti kehidupan kite

- jinggo - said...

selamat menjalani ibadah puasa..
semuga hari ini lebih baik dari semalam

wanirani said...

i used to think, once we become frens wif someone, we will remain frens for eternity. but life has taught me that it isn't so. some people are just meant to only leave footprints in our life.

xpe ain..kite kawan k.. nnt aku kawen ko dtg tau. lg lebih kurang 2 tahun. hehehhe :P

Misz_zana85 said...

menarikla entry nih..zaman study dulu memang ramai member, bestfriend, geng - biasala tu kan..tapi akhirnya hanya family merupakan sahabat sejati..stp kali berkawan, kena betray..xsanggup dah..semua layan mcm kawan biasa sudah..whose my KAWAN SEJATI?nope, jus my family..bley gitu?haks :D

my name is Ain said...

jannah,
betol3

my name is Ain said...

cikgu jinggo,

trm ksh..
=)

my name is Ain said...

wani rani,

erm..betol ape yg kau ckp tuh.. xboleh nk percaya kwn sgt skrg nih..

huhu.. ye ke?2 taun lg? em, sempat2..

my name is Ain said...

zana,

huuu..betol..tp xsemua org mcm tu.. beruntung kalo dpt kawan yg betol2 memahami..

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards