• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

pelanggan selalunya betol..

Aku baru nak mogok tak nak update blog hari ni. Tapi tiba-tiba tangan aku jadi gatal nak menaip sebab aku marah betul dengan orang yang berlagak. Baru je jadi tadi. 5 minit yang lepas.

Aku buat call ke Malaysian Motor Insurance Pool (MMIP), Johor Bahru punya branch. Biar aku nak letak nama company siap bold sekali. Kasi sedar sikit. Jawatan kau besar mana pun tolong hormat sikit orang lain. Takda luaknya duit kau. Okeh, tolong paham aku tengah marah, jadi bahasa kasar sikit.

Aku call, cakap baik-baik siap bagi salam semua, dia jawab macam endah tak endah. Okay, 1 yang aku paham, kau banyak kerja. Jadi kau tension. Abis, yang aku ni? Kerja tak banyak ke? Kau ingat aku saje-saje nak call kau tanya khabar dah makan belum? Baik aku call Osama Bin Laden sana pastu tanya dia macam mana perkembangan terkini dia. Sehat ke tidak. Huuuh~

Itu aku tak kesah, terpulanglah kau nak jawab salam ke tak sebab aku dah bagi salam, tu tanggung jawab kau nak jawab atau tak. Dan kalau kau tak jawab kau yang tanggung dosa sendiri. Aku takda efek apa-apa. Yang buat aku rasa cam nak marah tapi aku sabar je adalah bila aku tanya dia baik-baik minta dia tolong fax kan quotation for my customer yang nak tahu berapa harga premium insurans yang dia nak beli tu, dia jawab, "You boleh kira sendiri tak sebab saya takda masa nak fax-fax ni semua. Banyak kerja lagi saya nak buat," (cuba kau baca dalam 1 nafas, mesti tercungap-cungap.Aku yang menaip ni pun rasa macam tercungap jugak).Amboi, baik sungguh bahasa engkau, aku tanya baik-baik kau jawab macam taik. Tolong paham, aku memang tengah marah dengan senyuman.

Sebenarnya aku memang tak berapa paham dengan rules yang company insurans dah buat. Sebab semuanya diorang dah tukar especially bahagian underwriting. Banyak sangat accident kat Malaysia ni, sampai company insurans pun tak sanggup nak cover untuk diorang punya insurans. So, kenalah cari initiative lain sebab permintaan customer kan? Naseb aku masih boleh sabar, kalau tak mesti aku dah nangis. Haha, cuba kau bayangkan, aku tengah marah, pastu tiba-tiba aku nangis. Pelikkan? Erm..Tu kenyataan lah. Aku tak reka. Bila aku hilang sabar, aku nak marah pun tak jadi. Secara automatik aku akan menangis tanpa sebab. Mungkin sebab marah sangat kot. Dulu aku kuat nangis la, sekarang tak lagi. Sekarang aku kuat makan. Melalut dah topik lain.

Sambung cerita yang buatkan aku marah tadi. Aku cukup tak puas hati la dengan orang yang jenis macam tu. Baru berpangkat sikit, berlagak macam orang No. 1 negara. Tak kisahlah negara mana, Indonesia ke, Pakistan ke, Bangladesh ke. Waimah besar sangat pun jawatan kau, tolong hormat orang lain, baru orang akan hormat engkau. Ni orang tanya sikit, nak jawab tengking-tengking. Kalau aku tau, takdelah aku telepon kau. Adoi..Kan tak pasal-pasal aku emosi dah sekarang nih.

Satu je harapan aku, tolonglah. Mana budi bahasa nya dengan sesama manusia. Bukan ke kalau kita ber'bisnes' ni CUSTOMER ALWAYS RIGHT walaupun memang salah customer pun. Tapi dalam kes ni aku tak salah, sebab aku nak tanya. Kalau tak tanya sesat jalan. Dah sesat jalan, kau jawab lah sendiri. Kawal sikit emosi, orang lain pun kerja juga, penat jugak.

Sekarang aku nak istighfar banyak-banyak sebab tak pasal-pasal aku marah-marah dalam hati. Banyak noda hitam dalam hati nanti kalau simpan marah lama-lama. Kalau aku nak merajuk pun, bukannya guna. Haha. Tak pasal-pasal nak merajuk.

Aku dah tak marah dah sekarang. Sebab aku tengah happy. Okay. Bye. Hahah.



8 comments:

ronnie said...

marahnye ain, aku bace pun rase geram kan. die ingat kite xde keje ke nk tepon suke2..nway, amekla gambar pusing roti tu, wat wallpaper..hehhe

Recent blog post: Pudding Roti

ain said...

huhu..serious mmg marah sbb kte tnye elok2 die leh jwb cm tu..kan? kan? cm xde manner lnsg..
hehe..gambar je ke? realnye xde..hehe..nway, happy belated 1.4.3 day..tlambt dah..

wanirani said...

1st time bace blog ko, lihat ko yg sangat marah. takot aku. huhu~
memang irritating tol orang yang x reti berkomunikasi nih.hangin.

Recent blog post: 79th

adol said...

saba, x bek marah2 nie.. nanti cepat tua... hehehehe

Recent blog post: KERTAS - K.Y.T.D kekasih yang tak di anggap

ain said...

huhuhu..
ye ye..tau
tp bukan mrh tanpa sebab..
haha

ain said...

hahaha..fuh~
first impression yg sgt terok..
haha..
nway, aku xkn mrh tanpa sbb..tp org tu mmg dh buat aku betol2 marah..hehe

admin indieband said...

aku pn penah berada dlm situasi ko..
call nk tanya sal praktikal.
jwb mcm hampeh je..mcm bagus je..
F**k laa wei OP tuh..

ain said...

huhu..
saket ati kn ble org tnye baek2 diorg jwb cm ape je..
huhu

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards