• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

Abah, Selamat Hari Ulangtahun


Hari ni birthday Abah. Selamat Hari Jadi Abah. Semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki selalu. Amin.
So, entry hari ni adalah khas untuk abah seorang saja. Yang lain nak baca tak jadi masalah.

Sempena hari lahir abah untuk tahun ni, orang doakan semoga abah sihat-sihat selalu. Terima kasih sudi jaga emak, kalau abah takda tak tau nasib kami (saya dan emak) macam mana. Terima kasih jugak sebab abah sudi terima orang dan anggap orang macam anak abah sendiri. Dan orang pun dah anggap abah macam abah kandung orang.

Saya tak boleh cerita lebih lanjut. Nanti saya sendiri yang sedih. *sobsobsob* Situasi saya sangat complicated dan orang-orang tertentu je yang tahu kisah hidup saya.

Abah, bagi orang, walaupun kita hidup dalam serba kekurangan, tapi orang rasa abah dah bagi kami semua segalanya. Kita tidaklah sesusah mana kalau nak dibandingkan dengan orang yang lebih susah dari kita. Kita masih ada tempat berlindung, ada kenderaan sendiri dan macam-macam. Semua atas usaha abah.

Abah, orang tak tau nak cakap macam mana lagi. Orang malu sebenarnya nak wish direct. Tapi tadi orang dah hantar MMS comel dekat abah, tak tau abah dapat ke tak. Orang harap abah suka MMS tu. Sebab selalunya kalau apa-apa orang mesti smpaikan dekat emak pastu emak yang akan sampaikan kat abah.

Abah, terima kasih banyak sebab membesarkan orang dengan bersusah payah. Hantar orang pergi sekolah asrama penuh, lepas tu hantar orang masuk matrikulasi. Walaupun sekolah dan matrikulasi dekat negeri Johor je, tapi orang rasa pengorbanan tu cukup besar. Tambah lagi masa orang belaja dekat UKM. Susah paya emak dan abah hantar. Adoi, sedih la pulak.

Akhir sekali, orang doakan abah sihat-sihat selalu supaya abah boleh jaga emak. Orang jauh, orang tak dapat tengok emak selalu. Orang cuma boleh telefon je. Dan semoga abah dilindungi Allah selalu dari segala malapetaka. Dan kita sekeluarga sentiasa di redhai Allah selalu dan berada dalam lindungan-Nya. Amin.

Selamat Hari Lahir Abah.

dah cukup lah.Entri peribadi tak boleh panjang sangat. Nanti emosi.


2 comments:

Encik Azizan said...

epi besday..moga pnjg umo murah rezeki...

my name is Ain said...

Azizan,

abah cakap terima kasih..

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards