• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

Mari Berfantasi Seperti Saya


Pernah tak anda terfikir. Lelaki yang anda jumpa 3 tahun lepas secara terserempak rupa-rupanya adalah calon suami anda? Err, ini bukan kisah cinta sayalah yang pastinya. Sebab 3 tahun lepas saya masih belajar di UKM, walaupun terserempak dengan pelbagai jenis lelaki tapi rasanya belum jumpa satu pun. Erk. Tak tau. Tak nak cakap banyak.

Saya sebenarnya suka menonton cerita yang berunsur fantasi. Bukan fantasi sex ye kawan-kawan. Fantasi ni ada banyak jenis. Salah satu fantasi yang menarik adalah macam dalam cerita korea. Kebanyakan la. Tapi fantasi di dalam cerita korea kadang-kadang terlalu melampau sampai tak masuk dek akal. Kadang-kadang la. Saya suka membina fantasi sendiri. Akademi fantasia saya tak minat, jangan tanya.


Nak tau fantasi saya bagaimana? Saya selalu berfantasi menjadi seperti Cinderella. Hidup dalam keadaan yang serba kekurangan, rupa paras yang sederhana tapi menjadi sungguh penyabar dalam segala hal. Penyabar adalah kata kunci yang penting. Tapi sebenarnya secara tidak langsung kehidupan saya ada jugak bersangkut paut seperti Cinderella. Bab jadi tukang gaji tu bukanlah. Yang lain mungkin ada sikit. HAHA. Yang part prince charming tu tak tau.

Dapat tinggal di kawasan pergunungan yang cantik adalah impian saya. Lepas tu ada bela kuda berwarna putih. Bila masa free pergi tunggang kuda. Lepas tu jumpa jejaka idaman. Ceh! Fantasi sungguh. Saya suka rumah yang ada halaman rumah yang luas. Jadi boleh bercucuk tanam. Nanti sambil bercucuk tanam boleh nyanyi-nyanyi macam cerita kartun dulu-dulu. Bukan hindustan ye.

Selain berfantasi, kegemaran saya adalah berangan. Err bukan ke fantasi tu adik beradik dengan berangan? Boleh juga kata adik beradik. Bergantung kepada cara kita berfantasi dan berangan juga. Berangan ni ada kebaikannya kerana ada orang mengatakan " Tanpa angan-angan impian takkan menjadi kenyataan". Betul tak? Betul kan? Kalau kita tak berangan nak beli kereta Suzuki Swift contohnya, impian nak beli kereta tu mungkin tak kesampaian. Tapi syaratnya kena ada usaha la. Jangan tau berangan tapi tak reti-reti usaha. Kau berangan nak beli baju sehelai pun kalau kau tak usaha nak pergi kedai, kau takkan dapat jugak kan baju tu?

Bagi saya, fantasi ni kebaikannya adalah membantu perkembangan otak. Ceh. Cakap tak leh blah. Tapi kebaikannya datang bila kita berfantasi perkara yang baik-baik lah.

Oklah. Cukup syarat sudah. Kalau cerita panjang sangat nanti pening nak baca. Kalau fantasi saya menjadi, saya akan update lagi kemudian hari. So, marilah berfantasi!


p/s : Fantasi fantasi jugak. Jangan sampai tertinggal solat sudah.
(bila nak berFantasi Bulan Madu - Search)


2 comments:

Encik Azizan said...

waa bez klu fantasi ni menjd realiti..tgk cte romance lg sdp.haha

my name is Ain said...

azizan,

huhu.. tu fantasi lain.. boleh nak fantasi mcm tu, tp jgn smpai basah sudah.. hahaha

=)

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards