• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

Menjadi Hamba Allah yang Terpilih

Hari ini. Ingin melakukan sesi luahan hati. Betul. Sebab macam tak tahan lagi nak simpan dalam hati sorang-sorang. Serius ni bukan tipu. Dugaan datang bertimpa-timpa dari Allah masih lagi boleh bertahan, bersabar sebab percaya dan yakin Allah takkan menguji umatnya melainkan Dia sayang kepada umatnya itu. Okeh. Sabar lagi nih. Tabah lagi nih.

Tapi yang tak boleh tahan sangat bila ada orang yang terlampau sakit hati dan busuk hati dengan diri yang serba kekurangan ni. Nak kata cantik gila macam ratu cantik ke apa,takda la pulak. Tinggi, body solid macam diorang memang jauh sekali. Tapi rupa tu adalah. Cukuplah ada dua pasang mata, sebatang hidung, satu mulut yang masih boleh mampu dibayar insuransnya dan beberapa anggota lagi yang menjadikan rupa ni jauh dari kecacatan. Sempurnalah senang cakap, sempurna ciptaanNya.

Pandai? Syukur Alhamdulillah dikurniakan otak yang cerdik, ligat dan bijak terutamanya dalam bidang matematik. Erk? Cemburu mengenai kebijaksanaan seseorang tu bagus tapi kalau cemburu bab lain mamcam mana pulak ye? Nak kata saya terlalu bertuah, takda la bertuah sangat. Tapi saya bertuah sangat ada emak yang ramai. Dan mereka sangat menyayangi diri ni walaupun serba kekurangan dari segala segi.

Serius nih. Berapa kali dah ulang perkataan ni. Maknanya betul-betul serius. Tak boleh tahan rasanya. Bangun tidur secara tak langsung terfikir. Nak tidur pun terfikir. Tak tau lagi macam mana nak menghadapi semua ni. Hari-hari berserah pada Allah. Dan andai kiranya Allah mahu ambil nyawa ni pun sanggup rasanya. Sebab tak tahan dengan tohmahan-tohmahan dari mulut yang berbau longkang tu. Biar kurang sikit dosa dia, dan cerah sikit hati dia dari segala noda-noda hitam.

Masya-Allah, besar sungguh dugaan yang kau beri padaku ya Allah.

Aku ini yang bisa mengerti
walaupun yang lain mau mengerti
Namun berat beban hidupku
biarkan saja
Biar saja hanya ku yang tahu

Sejarah cinta dan hidupku
penuh duri dan banyak ranjau
Butuh kesabaran yang penuh
untuk tetap ku berdiri

Oh.. ada saatnya ku bicara
bila hatiku telah bulat
Sepanjang ku bisa atasi semua
aku tetap diam

Sesungguhnya bersabar tu pasti ada banyak hikmahnya. Tapi,sampai bila harus diri ni bersabar kalau sering saja di salah ertikan. Betul tak? Tahap kesabaran manusia ada batas dan hadnya. Kan? Kan?

Okeh.Sekarang dah boleh rasa lega sikit walaupun sebenarnya masih sakit kepala. Sakit kepala semakin menjadi-jadi sejak akhir-akhir ni. Dan boleh cuba paksa diri sendiri supaya menangis air mata darah sampai tertidur. Paksa. Paksa menangis air mata darah. Sambil menangis tu cucuk mata dengan garfu. Konfem kuar darah.

T____________T;

Sekian, sesi meluahkan perasaan yang berbuku di hati. Tapi tak habis luah lagi ni. Ada lagi 3/4 yang belum. Susah betul hidup menjadi manusia yang sering dicemburui oleh manusia yang berhati busuk. Takpalah, ni semua kerja tuhan, kerja Allah. Kita tak boleh nak persoalkan sangat. Kan? Tapi aku cukup bersyukur sebab menjadi hambaNya yang terpilih untuk menerima segala dugaan ni sebab aku percaya pasti ada balasan yang setimpal yang bakal menanti walau tidak di sini pasti di akhirat kelak. Amin~

Kali ni betul-betul sekian. Sekian terima kasih.

(dah macam surat rasmi pulak)


2 comments:

syinrayafa said...

Semoga sentiasa berada dibawah naungannya...

Tihara said...

biar diorang mulut jahat dpt pahala kat kite..diorang tak sedar tu

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards