• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

Perempuan & Bola Sepak

Hari ni dalam sejarah. Sebab saya tiba-tiba pulak bercerita pasal bola sepak dalam blog. Okeh, jangan under estimate perempuan. Ada jugak perempuan yang kaki bola. Tak ramai la, sebab yang kaki bangku lagi ramai. Mesti yang lelaki wondering, apahal la minah sorang ni sebok nak cakap pasal bola padahal satu benda pun tak tau.

Cerita asal dia macam ni. Hari tu ada terbaca artikel yang Astro menang bidaan sebanyak RM800j semata-mata untuk menayang EPL kat siaran televisyen berbayar tersebut. Betul ke? Tapi kan, saya rasa, rata-rata pelanggan astro lepas ni terutama sekali kaum-kaum ibu pasti akan menamatkan penggunaan astro tersebut. Tau tak kenapa? Sebab nanti kena berebut remote control dengan bapaknya dengan anak-anak lelakinya. Yang emaknya nak tonton siaran Astro Awani, yang bapaknya nak tengok bola. Huh. Rebutlah, rebut silakan.

Untuk pengetahuan kalian (ceh), situasi rebut merebut ni rasanya takkan berlaku di rumah saya. Sebab apa? Sebab rumah saya takda pasang Astro. HAHAHA. Kami sayang pada siaran TV Singapore. Nanti tak dapat tengok cerita terbaru dekat situ. Tapi kalau ada pun kami sekeluarga takkan berebut kot. Sebab apa, sebab emak saya suka tonton bola. Anak dia yang tengah tulis blog ni pun boleh tahan minat jugak la. Tapi sekadar minat pada pemain bola yang hensem-hensem belaka. Yang tak hensem kesian betul sebab saya tak minat, tapi kalau bakat besar mungkin wajah tu boleh di asah menjadi hensem. HUUUU.

Korang rasa, yang pakai jersi merah tu hensem tak kalau kita tengok raut wajah dia dari sudut atas? HAHA. Aksi cukup menarik. Saya bagi 7 markah daripada 10.


Kenapa saya cakap emak saya suka tonton bola. Bola sepak okeh, korang jangan ingat aku maksudkan bola lain pulak. Emak saya gemar tonton bola terutama sekali bila tiba musim piala dunia. Masa tu, kau jangan harap nak tengok dia tidur malam lebih-lebih lagi kalau Argentina atau Brazil punya game. Sanggup kot dia tak tidur. Selain tu, emak saya jugak jadi jam loceng kepada abah saya. Tukang kejutlah. Game start pukul 3 pagi, pukul 230 mak saya dah kejut. Siap dengan kopi-O dengan biskut. Yang anak dia ni pulak, siap pesan dekat emak. Tolong kejut sebab nak tolong sorak jugak. Tapi at the end, bila emak dia kejut, dia terus tarik selimut. Lepas tu esok pagi mengamuk dekat emak kenapa tak kejut dia, tak dapat tengok pemain hensem tu gelecek bola sambil peluh merecik-recik kat muka. Awww, seksi. HAHA.

Bola yang paling saya suka adalah bola-bola ikan. Sedap wooo. Boleh makan lagi. HAHAHA. Erk, saya suka main bola tampar. Suka sangat sampai kadang-kadang main sampai tangan terseliuh bengkak-bengkak warna biru. Masa dekat Senai dulu rajin turun tiap-tiap petang main bola tampar dengan kawan-kawan. Tapi bila dah dekat sini, kurang bersukan. Sukan dekat mata je. Pejam celik pejam celik, tidur. Heh.

Berbalik cerita pasal perempuan dan bola sepak. Berapa ramai perempuan kat bumi yang permai ni minat pada bola sepak. Betul-betul minat. Saya akui, dulu masa kecik-kecik saya minat tengok bola sebab ada David Beckham. Masa tu dia single lagi. Hah. Fantasi lagi. Setiap sudut dia gelecek tak lepas pandang dibuatnya. Sampai perut lapar pun sanggup tahan sampai waktu 1st half. Dahsyat betol penangan David Beckham. Tapi bila dia dah kawin dengan Posh Spice Girl, saya dengan rela hati melepaskan dia pergi sebab mak dulu pesan, tak baik kacau suami orang. Apakah. HAHA. Tu belom termasuk penangan __________ lagi. HAHA. Teka-teka saya minat sapa pulak.

Pada asalnya saya macam nak tinggalkan blog ni selama 20 hari. Tapi tiba-tiba lepas berfantasi tiba-tiba dapat idea nak tulis pasal perempuan dan bola. Kesimpulannya, saya minat semua sukan yang berunsurkan bola terutama sekali bola tampar. Bola sepak pun saya layan jugak. Kool bukan. Heh.

Anda yang perempuan bagaimana? Adakah anda kaki bola juga seperti emak saya dan saya (yang konon-konon je ni)? Yang lelaki, kool tak saya? HAHAHAHA. Tak payah la jawab kalau tak ikhlas. =)


3 comments:

emak said...

nk bini mcm posh..mnt bola..hahahaa

Nine said...

Nine suka Kaka..pemain brazil tuh..

smart dia n cool...

hehe ramai pompuan skrg minat bola...

:]]

my name is Ain said...

Azizan,

huhu.. ye ke? sng je, cari kat stadium time tgh match tu.. perempuan yg sanggup dtg tgk bola dkt stadium adalah perempuan yg minat bola mcm posh..heh..tp pompuan yg tgh dok menaip ni minat gak bola.. amacam?? kahkahkah


Nine,

betol2.. suka jugak KAKA.. esok kalau ada anak nak amek sempena nama dia.. MUHAMAD KAKAKAKAH.. boleh x? hahaha..

betol3.. skrg makin ramai pompuan yg minat bola..xmcm dulu..

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards