• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

Kisah Menakutkan di Malam Deepavali

Mungkin korang akan gelak bila baca tajuk dekat atas ni. api sebenarnya benda ni bukan tipu-tipu atau aku saje nak buat cerita. Hakikatnya apa yang aku nak cerita ni adalah kisah benar, apa yang kami berempat terpaksa lalui bersama seorang lelaki yang bernama kekasih. Ceh. Bukan kekasih aku la yang pastinya. Kekasih aku nun jauh kat oversea sana. Bermadu asmara dengan bola. HAHAHAK.

Abaikan, aku memang macam ni. Suka buat lawak tak kena tempat.

Malam tadi dalam pukul 1 macam tu. Aku tak tidur lagi. Tengah syok layan mid night movie sambil layan ym. Adatlah malam minggu. Enjoy sikit. Tiba-tiba kawan aku yang namanya dirahsiakan balik. Aku gelar dia S. Dia memang suka balik lewat malam, dan kitorang malas nak tegur tu hak dia nak keluar malam-malam. Masing-masing dah besar. Macam biasa dia ada kunci spare dan dia tak menyusahkan orang ketuk-ketuk pintu minta dibuka. So, aku pun sambung layan mid night movie aku. Layan beb tengah fantasi bersama hero korea. AHAH.

Tiba-tiba....

Roomate kepada S, aku gelarkan I ketuk pintu bilik aku. Bilik kitorang sebelah menyebelah je. Aku dah pelik. Kenapa budak ni nak ketuk bilik aku pulak. Bila aku bukak pintu, I cakap kawan kitorang S tu ada benda masuk dalam badan dia. And benda tu dah menguasai dia. AKu tengok serius aku takut. Muka dia pucat. Kaki tangan dia sejuk. Tapi aku maintain cool. Takut jugak, tapi aku tau kuasa Allah lagi kuat. Jadi buat apa aku nak takut kan? So, aku dengan I pujuk S masuk bilik sebab dia dah nangis-nangis depan pintu rumah tak bagi kekasih dia balik sebab kekasih dia tu ada ambil barang dia. Kitorng pujuk sekali jek, nasib dia dengar kata, terus dia masuk bilik.
Masa tu badan aku dah mula ketar. Tak payah tanyalah berapa frekuensi dia sebab memang serius aku tak pernah handle benda-benda macam ni sendiri. I mean tanpa orang yang kuat pengetahuan agama dia. Ustazlah. Kitorng start tanya dia, slow talk dengan dia and suddenly dia cakap dia nak kunci rumah sebab dia nak jumpa kawan dekat bawah. Kitorang dah pelik dan kawan dia I tu tak nak bagi. Aku pun tak nak bagi kot. Gila apa. Dah malam macam ni semua orang dah tidur pastu kat bawah tu dah la bahaya. Buatnya apa-apa hal berlaku tak ke kitorang jugak yang bertanggungjawab.

Nak jadikan cerita , dia paksa I bagi kunci. Kalau I tak bagi, dia nak bunuh I. Jahat betul benda tu. Aku tau tu bukan dia. Benda tu dah kuasai badan dia. Aku dah start takut and terbayang-bayang macam dalam cerita hantu. Ada bunuh-bunuh. Sempat lagi aku berfantasi. Aku mula ambil tindakan. Aku pergi dapur, aku cari pisau, aku sorokkan. Takut benda tu mengamuk tak pasal-pasal nanti. S tanya I, dia suruh I bagi 10 alasan kenapa I tak nak bagi dia kunci rumah. I bagi 5 alasan, dan aku tambah lagi 5. Sekali benda tu memberontak. Dia cakap, aku tanya I bukan kau! Pergh, aku memang dah makin takut.

So, aku pergi tandas ambil wuduk. Konon nak buat apa yang patut. Tapi memang tak boleh nak buat apa. Sebab dah gigil sangat. Sekali kekasih S telefon, dia dah ada depan pintu. Pastu S bangun, pergi jumpa kekasih dia, minta kekasih dia pulangkan gelang dia. Gelang apa aku pun tak tau. Tapi menurut I, S memang tak pernah pakai gelang. Dia cakap gelang tu ada orang bagi dan aku rasa yang bagi tu orang Sabah sebab masa borak-borak tu tiba-tiba dia cakap Sabah sedangkan S orang Perak. Sebelum tu kekasih dia ada pesan, ambil air masak, selawat 3 kali lepas tu sapu kat muka dia. Aku dah bacakan tapi bab sapu tu aku tak berani. Bila kekasih dia datang, aku nak je suruh kekasih dia buat.

S tiba-tiba tendang pintu bilik aku. Kuat betul kaki dia. Kalau aku mesti dah jerit sakit kot. Sebab seboleh-boleh dia nak kunci rumah, nak keluar. Kekasih dia, aku gelarkan E suruh aku sapu air tadi kat muka dia. Bila kena renjis je dia jerit bagai nak rak sampai kawan kitorang lagi 2 orang terjaga dari tidur. Time tu tahap getaran kepala lutut aku jangan tanyalah. Macam orang parkinson dah. Bila dah habis air dalam cawan tu aku baca lagi selawat dalam tong besar. Aku bawak air masak isi dalam tong besar. Senang. Kalau dia degil, simbah je air tu satu badan dia biar dia rasa panas.

Berlakulah sesi tolak menolak antara S dan E. Tak sangka aku S kuat gila boleh tolak E macam tu je. Dah la badan dia kurus. Aku dah panik. Kitorang sume pakat ambil wuduk baca yasin malam-malam. Tajwid sume tak yah tanyalah. Tunggang terbalik. Dengan nada yang terketar-ketar sambil menahan nangis. Serius, aku rasa ni pengalaman yang sungguh luar biasa bagi aku. Bila S nampak aku dia gelakkan aku. Sambil senyum sinis. Yang aku pasti, benda tu tak suka aku.

Dah pukul 3, masih tak setel. Habis surah Yaasin, Ma'thsurat pulak kitoang baca. Lepas tu baca pulak surah-surah lain. Benda tu masih meronta-ronta. E pun aku rasa dah penat dah. Kena bergelut dengan benda tu. Dah la kuat gila. Nasib E datang dan kitorang terpaksa bagi E masuk walaupun sebenarnya tak pernah dalam sejarah kitorang bagi lelaki masuk rumah tengah-tengah malam. Perasaan aku masa tu, tak tau nak cakap apa. Nasib aku hari-hari baca doa mengatasi makhluk halus. Sebab benda-benda macam ni kita tak boleh jangka.

Salah satu faktornya adalah solat. Kalau kita tak jaga solat, benda-benda macam ni memang senang nak masuk. Lagi satu kebersihan diri dan rumah jugak. Dalm pukul 3 lebih baru semua setel. Tu pun S dah tidur. Aku pun dah letih sangat, sebab esok aku nak travel. Tambah lagi dengan perut aku dah mula masuk angin. Aku tidur dalam keadaan yang serba ketakutan sambil buka bacaan ayat Al-Quran dekat PC. Aku tak nak benda tu masuk dalam badan aku dan aku mesti kuatkan semangat aku. Kalau aku lemah semangat, mesti aku pun dah jadi sama macam dia.

Hari ni macam mana? Aku tak sanggup pulak tengok muka dia tu tiba-tiba berubah jadi ganas dan buas. Gila macam lelaki dia punya kuat. Siap smack down dengan pakwa dia semalam. Berapa kali kepala dia terhantuk dekat lantai pun aku tak tau. Yang pasti, aku kesian kat dia tapi pada masa yang sama, aku tak suka benda tu kacau-kacau dan buat huru-hara dalam rumah kitorang. Serius. Kami takut.


p/s: aku tuang air dalam botol pun tumpah-tumpah semalam. berdiri pun tak stabil

Aku cerita pun dah tunggang terbalik ni. Kepala sakit sangat dan badan masih ketar-ketar lagi. Terkejut.



9 comments:

tihara said...

Bacalah surah Al-Baqarah,didalam nya ada ayatul kursi..

paan said...

at the end ?? apa citer gelang tue ?? jangan suka amik barang xtentu arah..

my name is Ain said...

kak tihara

huhu..insya-allah.. yg mampu kitorg baca mlm tu cuma surah yaasin jek.. lepas ni pasti amalkan semua surah dalam Al-Quran..

my name is Ain said...

paan

kitoran tak tau ape cite ngan gelang tu..tp yg pastinya bf dia dah buang la.. dan org yg kena pun tak perasan bila masa dia ada amek gelang.. sedangkan dia mmg xpernah pakai gelang pun..hhuuhu

Mr. Cuz said...

gelang tu pe jd??bnde tu amik blk ker??sthu aku bnde² mcm tu xkn pergi secara aman slgi xdpat bnde yg die nak..
ape² pn kuatkan smgat k..berwuduk sentiasa ketika keadaan mcm ni..

said...

seram sejuk lak akak baca citer kamoo ni dik...

mungkin Allah nak beri kita peringatan....

wallahualam...

=]

my name is Ain said...

Mr Cuz

gelang tu? bf die da buang..xtau la buang kat mane.. tu la pasal.. skrg ni mmg selalu beware.. takot benda tu jd blk..huuu

kak yanie

huuu..tu la, dia bg peringatan jgn tinggal solat..

Anonymous said...

putar terbelek ku baca .. tak phm sanget .. yg kn rasuk tu S ke I??

Anonymous said...

putar tebelek lh saye bace .. yg kne rasuk tu S ke I??

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards