• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

Trend Mengorat Zaman Tok Adam

Saya hampir-hampir delete blog ni. Betul tak tipu. Sebab Sabtu dan Ahad saya tak sihat. Otak bengong. Semua benda saya buat macam tak kena. Emosi pun macam perempuan tengah bulan mengambang. Erk. Tapi bukan. Buat itu tak kena buat ini tak kena. Senang cakap saya ter'disconnect' dengan dunia luar. Bukan broadband je boleh suka-suka disconnect. Emosi pun boleh jugak. Tak caya? Try frust. Mesti total lost punya. Aku frust ke? Tak lah. Aku cuma jadi bodoh kejap.

Masa jadi kurang pandai sekejap, macam-macam benda saya fikir. Ye la, ingat orang kurang pandai tak boleh pikir ke? Kalau nak jadi pandai kena tajamkan fikiran dengan berfikir. Belit dah ayat ni. Sekarang,bila dah jadi pandai balik, macam-macam benda yang aku nak tulis. Kejap saya kejap aku. Pening ahh.

Saya nak tanya sikit. Cuba korang pikirkan, apa trend mengorat zaman sekarang ni. Tolong bagi tau sikit. Saya ada beberapa contoh kat sini. Semua ni atas pengalaman indivivu yang dirahsiakan identitinya dan adalah sikit pengalaman aku sendiri. Apa? Ingat aku tak pernah kena ngorat ke? HAHAHA. Ada, cuma tak banyak macam kakak aku kena ngorat. Aku hitam dia putih melepak.

gambar sekadar hiasan. takda kaitan.

Trend lelaki mengorat perempuan sekarang macam dah lapuk sangat. Tak da yang menarik. Balik-balik kak long. Kak ngah. Sejak bila mak aku beranakkan dia pun aku tak tahu. Kat bawah ni, saya ada tulis beberapa trend lapuk laki-laki mengorat perempuan. Silalah baca lepas tu fikirkan cara terbaik untuk mengorat awek..HAHA.


  • Hai Kak Long, sorang je ke? Nak pergi mana tu?
Aku paling benci kalau orang nak mengorat lepas tu main panggil aku kak long atau kak ngah. Paling menyampah. Jawabnya memang aku buat-buat tak dengar, lepas tu bla. Kau nak cakap aku sombong ke apa tu kau punya pasal. Ada aku kesah??

  • Assalamualaikum. Ha, jawab-jawab. Tak jawab dosa, kalau jawab gatal.
Ni lagi satu. Dia tak tahu ke hukum menjawab salam tu adalah wajib. Kalau aku jawab wa'alaikummussam apa kau nak kata? Maksudnya tahu tak? Celakalah ke atas kamu. Mau ke? Tak mahu kan. Kalau si kapir bagi salam memang aku jawab yang ini. So, biarlah orang doakan kesejahteraan kau. Kau tu yang gatal bagi salam sape suruh. Pastu boleh nak kata orang gatal. Atau nak aku kata macam ni, orang bagi salam kita wajib jawab. Tapi orang yang bagi salam tu yang gatal. Malu tak? Kalau takda kemaluan tu aku tak tahu la. HAHAHA.

  • Cik adik,sekarang pukul berapa ye? Lama dah tunggu bas?
Kau ingat aku kaunter pertanyaan waktu semasa ke padahal dekat tangan ada jam. Memang mengadalah namanya. Lama dah tunggu bas? Nak aku jawab tunggu dari semalam ke? Soalan taklogik betul.

  • Hai awak baju hijau, mancungnya hidung.
Ok. Yang ini first time aku dengar. Tadi masa aku nak lintas jalan. Sempat pulak kau telek hidung aku. Kau tak tengok lobang hidung aku lagi. HAHAHA. Erk. Alamak terkantoi pengalaman sendiri. Kira ni agak luar biasa la, tapi masih tak mencapai tahap mantop lagi nak mengorat awek. Kau ingat setakat puji hidung mancung walaupun sebenarnya tak kau boleh dapat 10 markah ke? Silap lah beb. Ada taktik dia.

  • Awak, ada duit syiling tukar tak? Saya nak call awek ni. Tapi awek takda. Boleh bagi no phone?
Amboi-amboi. Nak syiling pergi tukar dekat bank sana. Orang dah tak pakai public phone dah. Semua pakai handphone. Paling tak tahan mintak tukar syiling tu. Apa barang tukar syiling. Baik kau minta transfer kredit ke apa, baru macho sikit. HUHU. Atau nak aku nyanyikan lagu Cari Jodoh tu?

  • Awak ni orang Terengganu eh? Sebab orang Terengganu cantik-cantik.
Perlu ke mention orang Terengganu semua cantik-cantik? Kecik hati orang negeri Sembilan, Melaka, Johor, Penang, Kelantan, KL, Sabah,Sarawak semua negerilah senang cakap. Dah la salah teka boleh kata orang Terengganu padahal kawan saya tu orang Johor. Kan dah malu. Awal-awal kau kena reject.

Kalau perempuan nak mengorat laki-laki pulak macam mana? Macam cerita ni ke? HAHA. Aku? Tak kuasa nak tegur. Diam je la wei, tak payah nak tunjuk berani nak tolong tegurkan.

Okay lah. Cukup buat masa ni. I rasa I nak berehat panjang. Sebab asik tak sehat je kebelakangan ni. Kedepan sehat, belakang je tak. Sampaikan berat badan merosot 3 kilo dalam masa 2 hari. Gila kentang. Sakit sangat kan namanya tu? Babai.



10 comments:

tihara said...

seb baik tak delete lagi blog yang comel ni..nko nak tau once upon a time ader seorang pempuan tu die ngurat lelaki, eei tak maluu..ia adalah aku dan aku seekor ikan jerung..layan je laa ain..

ajie said...

aku kalau ngorat.. aku tanya... boleh kapel?, berapa hantaran?, nanti saya masuk meminang.. confirm dapat.. dapat maki... hehehehe

DilOt said...

kehkehkeh..ngorat zaman lame tu...kalau budak-budak sekolah bolehla..ni dah habis belajar, bile dengar boleh jadi menyampah tahap maks ..

my name is Ain said...

akak

haha..lawak la akak ni.. lepas ni sy pun nk ngorat laki2 gak la.. sbb xde org nk ngorat sy.. kah3..x senonoh..

my name is Ain said...

Dilot

huhu..tau xpe..budak2 hingusan je yg ngorat cm tu..

my name is Ain said...

ajie

hehe..tu over la pulak..belom kenal tiba2 tnye hntaran..ngeh3

mimie_t said...

Palinggggg menyampah jugak kalau ada yg panggil kak long. Dah la kite mmg bukan kaklong. Hehe. P.S Stakat ni blm pnh kne pggl KakNgah lagi.

my name is Ain said...

mimie

ehehe..hai kak ngah

nn said...

xboleh blah btul la mintak tuka duit syiling. har har har :DDD

Admin said...

a`kum...sori la aku mencelah...hehe
kalo aku nak ngorak pompuan...
"akum...tumpang tyela...toilet kt maner?" ok ker tu...hehe

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards