• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

Kaf-Wau-Ra-Ba-Nun

Saya nak ambil kesempatan ucap selamat hari raya aidil adha kepada semua umat Islam. Yang pergi menunaikan haji semoga ibadah diterima Allah dan selamat pulang ke tanah air. Dan kepada yang akan mengorbankan lembu, kambing, kerbau segala bagai, hati-hati jangan sampai korang turut terkorban.

Saya? Tahun lepas saya korbankan rambut yang panjang jadi pendek. Memang nawaitu betul. Nak beli kambing sekor pun tak lepas, mampu korban rambut je la. Tu pun memang dah niat nak potong. Ala-ala gitu.

Tahun ni? Saya akan korbankan diri sendiri. Ya, mungkin untuk masak rendang tok. Orang cakap daging manusia sedap. So, boleh la try.

Tak nak cakap banyak. Nak mintak ampun mintak maap dengan semua orang ni. Sebab lately ni saya banyak buat salah. Dah la tiap-tiap hari memang buat salah. Tambah lagi salah pada orang lain. Makin bertambah banyaklah. So macam biasa, hari raya mesti ada sesi mintak maaf. Mintak maaf lah ye.

Niat saya tahun ni?
Saya akan korbankan sesuatu yang amat penting dalam hidup saya. Apa dia? Rahsia. Biar saya dan Dia yang tahu.

Dan sekali lagi, edisi selamat tinggal. Tapi kali ni Edisi Selamat Tinggal Malaysia. Selamat Tinggal semua, selamat tinggal kawan-kawan. Take care coz i really really care.


9 comments:

pn-iena said...

hah selamat tinggal malaysia... nak pi merantau ke ain? kejut ni...

apa2 pun selamat hari raya aidiladha..maaf zahir batin ya! take care

ps: kalau nak beli kaftan cari kak iena heee

Afzainizam said...

Salam Dari kami Warga Kerja http://www.firestartingautomobil.blogspot.com/

kepada semua
Keluarga, saudara mara, sahabat handai, rakan niaga,
pelanggan dan pengunjung blog ini.
Selamat Menyambut Hari Raya Haji Aidil Adha
Selamat Menunaikan Ibadah Korban….

Salam Aidil Adha Dari Mereka Yang Menjadi Tetamu Allah..
"Aku telah menyahut seruanMu untuk menunaikan Haji, wahai Tuhanku! Sesungguhnya aku ingin mengerjakan Haji, maka permudahkanlah bagiku, maka terimalah ibadat Haji daripadaku, sahaja aku menunaikan ibadat Haji dan berihram dengannya kerana Allah Taala. Telah aku penuhi seruanMu wahai Tuhanku, telah aku penuhi seruanMu, telah aku penuhi seruanMu wahai Tuhanku, tidak ada sekutu bagiMu. Telah aku penuhi seruanMu, sesungguhnya segala puji, segala nikmat dan segala pemerintahan adalah kepunyaanMu, tidak ada sekutu bagiMu. Wahai Tuhanku! Diharamkan bagiMu rambutku dan diriku, jasadku dan semua anggotaku, daripada wangi-wangian dan perempuan serta dari semua perkara yang Engkau haramkan terhadap orang yang berihram, aku mengharapkan pertolonganMu, wahai Tuhan sekelian alam."

Jangan lupa ambil kad ucapan Salam lebaran aidil adha… pilih lah nak mana satu

Sorry lama sangat tak ziarah blog kamu ni… dah banyak yang entry yang tertinggal nak baca… ape pun kami tetap masih menziarahi blog kamu sebagaai tanda nilai satu persahabatan yang telah lama … sambung kembali persahabatan kembali… dengan respond anda….

DilOt said...

selamat tinggal malaysia? ain nak gi mana?

slmt hari raya aidiladha utk ain

ChesterChaz said...

salam.. selamat harie raya aidiladha juge.. hepi2 selalu yerr..

my name is Ain said...

ChesterChaz

tq!

my name is Ain said...

DilOt

tq!
"wonderland" sdg menanti.. so i have to go..

my name is Ain said...

kak iena

tq kak!
"wonderland" menanti..

my name is Ain said...

Afzainizam

tq!
insya-allah sy akan lwt blog awk..tp bkn skrg..sebok sikit..ni pun curi2 on9..

"wonderland" is much more better than malaysia..

Tihara said...

nak g mane ain..sory lame tk kaco ain,at least aman hidup ain dari sebarang gangguan dari makcik ni..hihi

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards