• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

Bangg, Merahnya Celana...

Tadi. Saya nangis di opis. Saja tunjuk kononnya gembeng. Mengada-ngada nak nangis. Manja lah katakan. HAHA.

Cerita asal dia. Saya dengan niat yang suci lagi murni, pergi telefon seorang customer kerana ada dokumen dia yang tak sign. Saya call dia cakap baik-baik, suara sikit punya manja. HAHA. Tiba-tiba dia marah saya, maki saya. (&^%$#$^&*&^%$. Kau ingat aku tak pandai maki? Aku maki guna bahasa isyarat je. Buat penat aku buat isyarat kalau kau tak nampak dalam telefon. Malas ah cerita. Kesimpulannya memang saya nangis la tadi. Ngada-ngada.

Berbekalkan semangat yang berkobar-kobar mahu pergi kerja pagi tadi, sambil nyanyi lagu bunga-bunga matahari, saya pakai baju kurung warna merah. Sikit punya menyala merah dia. HAHA. Peduli apa aku orang nak kutuk. Janji aku pakai baju. Kalau tak pakai tu dah lain cerita. Bila perasan diri sendiri pakai baju merah, teringat pulak kisah celana merah. Nak dengar? Meh-meh.

Saya tak ingat kisah ni diceritakan oleh siapa kepada saya. Tapi saya memang ingat jalan cerita dia. Cerita dia macam ni....

Ada seorang pemandu lori roti yang kerja dia menghantar stok roti dari kedai ke kedai. Saya gelarkan dia sebagai Abang Berjanggut Macho (ABM). Rupa boleh tahan, tinggi pun ada. Kira pakej lengkap sebagai lelaki maskulin.

ABM selalu hantar roti disebuah kedai yang lokasinya terpaksa saya rahsiakan. Katakanlah saya namakan tempat tu sebagai X. ABM memang akan hantar roti setiap 2 hari dekat kawasan X. Dipendekkan cerita, di kawasan X ada sebuah kedai yang pembantu kedainya cukup cun melecun. Meleleh air liur si ABM ni. Pantang lepa, ditenung si gadis cun tu. Tapi tak pula dia minta no telefon. Takut agaknya. Bertegur sapa jauh sekali.

Dipendekkan lagi sekali, satu hari sebelum ABM hantar roti di kedai si gadis cun tu, ABM tak tahan nak terkencing. So, dia berlari anak menuju ke tandas yang terletak berdekatan dengan gadis sun tu. Selepas hajat ditunaikan, si Abang Berjanggut Macho ni pun terus hantar roti di kedai gadis cun tu. Kali ni gadis cun tu bagi senyuman sikit punya manis. Yang Abang Janggut ni pun dah perasan habis. Konon dah syok gila la.

Sekali, sebelum Abang Janggut masuk lori dia, gadis cun tu tegur dia, " Abang, merahnya celana.." Abang Janggut pun konpius. Baru dia teringat.Yang hari ni dia pakai seluar dalam warna merah. Punya la malu gila. Dia terlupa zip seluar lepas buang hajat tadi. Cepat-cepat dia lari masuk lori, terus tak datang-datang lagi kat kedai gadis cun tu.HAHA.

Pesanan Penaja : Tu la padahnya. Lain kali lepas buang hajat, jangan lupa zip seluar. Kalau tak selamat ada yang terbang nanti. Malu I.

Gosip-gosip :Kalau yang tanya tu adalah I, you all malu tak? I rasa I yang malu nak tegur. Apsal mata I gatal nak tengok situ kan? Erk. *blush*

footnote yg tak payah baca pun takpa
1 :Hari ni ramai pulak orang nak belanja I makan luar. Ada yang nak belanja makan pizza lagi. Tapi I tak nak. HAHA. Biasalah, I kan sombong, kerek pulak tu. Tapi ada colleague cakap suara I manja. KAHKAHKAH. Tak boleh blah betol. Chow.


2: nasi goreng I buat tadi macam sedap gila. I makan tambah dua kali tapi masih tak kenyang. Lazat sekali. HAHA




4 comments:

Tihara said...

haha..sungguh perasanova si gadis berbaju merah itew..syabas,nko terus terusan membuatku ketawa terguling2 macam heroin hindustan..

Encik Azizan said...

hahhaa..nasib baik x pna lg alami situasi cmni...malu klu awek yg tegur..haha

Ariey said...

hehe nasib baik jgk pakai celana merah kalau x pakai langsung keluar belalai merah camne haha

my name is Ain said...

Akak

sy rasa dah lame sy xbuat akak gelak guling2 kt blog kn? slalu kt ym jek...


Azizan

erk..tu la.. jadi awek pn malu gak nk tegur.. tpawek tu cm xtau malu.. so,pasni beware la..jgn lupe zip suar..


Ariey

erk.. senset..

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards