• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

Bila saya sedih apa yang saya lakukan??

Apa yang akan saya lakukan apabila saya sedih.. aik?? cik ain ni sekejap saya, sekejap aku.. haha.. suka hati sayalah..(ayat mcm pelik pulak)...Bila saya sangat sedih, saya akan...
  1. Menangis jika peristiwa yang berlaku itu sangat sedih.. jika tak sedih sangat pun saya menangis juga.. Kat mana saya nangis?? kat mata lah.. haha.. Menangis di dalam toilet supaya tidak ada orang akan perasan..atau menangis di dalam bilik ketika keseorangan..huhu
  2. biasanya bila sedih juga saya akan tido..kenapa saya cakap saya suka tido masa saya sedih?? kerana bila saya sedih, saya akan menangis.. lepas saya menangis, saya akan rasa mengantok.. bila saya mengantok, saya akan tido tanpa disuruh..huhu.. satu perbuatan yang sangat seronok iaitu tido selepas menangis..kadang2 boleh tertido masa menangis..huhu
  3. bila saya sedih, saya suka mengaji..ceh..betol..bila sedih, saya suka mengaji sambil menangis.. bukan menangis sebab apa, menangis sebab membaca tafsir ayat al-Quran..hooho.. mulia bukan.. selain tu, boleh la muhasabah diri jugak kan?? hohoho..
  4. bila saya sedih, saya suka menyanyi lagu2 jiwang..haha..betol..pastu bila dengar lirik lagu yang touching, saya akan menangis lagi..haha..feeling lah konon..
  5. bila saya sedih, saya suka berkurung dalam bilik sambil maen game..hoho.. boleh pulak.. tapi jarang buat la..sebab nak pulihkan kesedihan tu kadang2 kita perlu duduk sorang2..
  6. bila saya sedih, saya suka buat orang lain sedih juga.. jadi saya ada teman untuk bersedih..hoho..tak de la sedih sorang2...

Kenapa pulak saya nak sedih???...

  1. saya sedih bila orang tipu aku hidup2..dalam erti kata lain... tak berlaku jujur..huhu.. paling saya tak suka..
  2. saya akan sedih bila aku menonton cerita2 yang berunsur keinsafan..huhu.. betol..nangis.. tengoh Oprah's Big Give pn saya boleh menangis...huhu..muhasabah diri la konon..
  3. saya akan sedih juga bila kehilangan orang yang tersayang..maksudnya pergi ke rahmatullah, sakit, atau sebagainya..Masa arwah nenek saya meninggal, seminggu saya nangis, susah nak berhenti..sebab saya sangat sayang kat dia...
  4. saya akan sedih bila tengok orang bergaduh.. bukan semua orang yang bergaduh saya boleh sedih..keluarga terdekat.. mcm mak gaduh ngan abah ke..adik beradik saya bergaduh ke.. macam tu lah..
  5. saya akan sedih bila sesuatu yang baik berlaku kepada diri saya..kenapa nak sedih jugak?? sebab saya tau Allah masih sayang kat saya sebab tu saya sedih walaupun saya ni hanyalah seorang hambanya yang sungguh hina..banyak dosa aku dah buat..huhu...

so marilah membaca buku 'Jangan Bersedih'.hhoho..promote siot..n lagi satu, saya bukanlah nak mengatakan yang saya suka nangis,tapi itulah hakikat yang kalian perlu tahu....haha..mari ketawa terbahak-bahak sambil berguling-guling..supaya kita tidak bersedih..hoho

0 comments:

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards