• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

GEMOK!!!!!!

Seawal pagi tadi aku dah pergi menimbangkan diri..Bukan menimbang apa, menimbang berat badan..huhu..tau tak ape dah jadi dengan penimbang tuh?? huhuh..rosak terok sebab aku telah menjadi semakin gemok walaupun pada hakikatnya aku semakin kurang makan di bulan puasa nih.. betol..waktu buka aku makan sekali n tak de ulang2 diwaktu malam..then aku makan sahur pun sekali, tak de buka2 periuk di waktu siang..apa dah jadi ngan badan aku nih.. makin aku takot nak gemok, jadi makin gemok lak.. huhuhu..

Awal2 puasa berat aku agak ideal laaa..huhu..ni bukan perasan tau, aku siap buat check-up lagi kat klinik soh nurse tu kire BMI aku berapa , blood pressure berapa n  kandungan gula dalam darah aku berapa.. semua OK dia cakap.. n berat badan aku pun OK..pada hal BMI tu boleh kira sendiri pun, saje je nak ngade2..hehe..tapi bila puase je, apsal lak bleh naik nih?? ni yang buat aku bengang nih...Lepas ni mesti kau makan tak lalu, tidur tak lena, mandi tak basah.. ceh..macam orang bercinta pulak..hahha..betol pe.. benda yang aku paling takot sekali adalah menjadi gemok.. bukan gemok secara berisi sedikit tetapi gemok secara gedempol.. tau tak?? gemok gedempol?? huhuhu..takoooottttt...

Disebabkan aku tak mengaku yang aku ni dah gemok, maka aku dah membuat beberapa research yang boleh menyedapkan hati aku supaya tidak terlalu memikir yang aku ni gemok.. Ada beberapa sebab kenapa pagi tadi berat badan aku naik secara mendadak..
  1. Hari ni aku pakai jeans and baju dua lapis..kenapa pulah?? haha.. sebab aku rasa berat badan aku tadi telah dipengaruhi oleh berat jeans yang aku dah pakai and baju yang aku pakai secara dua lapis..kenapa kau pakai baju secara 2 lapis?? ingat kek lapis ke?? hehe.. tak delah, sempena dengan bulan puasa ni, aku berazam utk mengurangkan sedikit dosa orang2 disekeliling aku..paham maksudnya?? baju aku jarang la, n lengan pendek.. so, aku pakai la cardigan..betol ke ejaannye?? correct me if i'm wrong...haha..kan dah keluar topik neyh..so, balik nnt aku akan timbang jeans n dua helai baju aku tadi, so akan mendapat 1 berat bersih bagi badan aku..hahaha...
  2. Mummy cakap handbag aku berat gile..berat ke?? aku rasa ok je.. mayb hari aku membawa barang secara borong..aik??ayat apakah ini.. tak delah.. hari ni beg aku memang berat, sebabnya ada purse yang sangat tebal walaupun tak de duet tapi penoh dengan kad kredit..haha..(penipu besar aku nih)...plus purse syiling aku yang maha berat sebab lupa masukkan dalam tabung..plus novel "Jangan Bersedih" yang aku bawak..bukan version yang besar punya tau..aku beli yang pocket version..yang kecik lah..gila pe aku nak bawak yang besar gabak tu g opis?? mau terkejut berok bos aku nanti..huhu..n tak lupa juga digicam aku..tapi ni kecik je, tak de la mempengaruhi sangat pun.. n ade beberapa personal things..but..F.Y.I aku xbwk make-up set g keje ok..natural beauty..ahaks..So aku rasa, balik rumah nnt aku kena timbang semula handbag aku tadi supaya boleh mendapat berat badan aku yang lagi bersih kerana kat no 1 td cuma tolah berat jeans n baju je.. so maknanya, berat yang kali ni bebetol bersih..huhu

Atau lebih senang lagi, aku rasa la kan..tak payah timbang balik jeans, bju, handbag or whatever..hahaha..idea ni lagi bernas.. apa kata balik nnt aku timbang tak payah pakai baju?? ahahahah.. poyo kan..n nonsense...gila pe..tapi boleh pakai gak..syaratnye kena timbang dalam bilik..n make sure bilik berkunci..hahah..kalau tak, nahas..hohoh...

korang jangan salah paham ye, 'karangan' di atas bukan lah berunsur lucah, tetapi hanya sekadar ingin menyedapkan hati yang tak berapa best neyh..5 hari tak online, aku rasa nak mati dah..nak g keje pun malas semacam je..Mcm2 aku nak tulis kat blog nih sebab aku rasa kat sini je tempat yang aku boleh luahkan..haha..tapi bukan semua ye??

soo..nantikan sedozen lagi entry selepas ini.. nak lepaskan gian..

0 comments:

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards