• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

Kenapa manusia dilahirkan tidak sempurna??

Tahukah kalian kenapa manusia dilahirkan tidak sempurna?? Maksudnya bukanlah cacat di sini, tapi tidak sempurnalah..paham tak?? tak paham pegi pindah baca blog laen..maksud aku kenapa manusia ni mesti ada perasaan tidak puas hati atau tak puas-puas...

Hahaha..jangan salah faham maksud tak puas-puas tuh..apa yang aku maksudkan kat sini adalah, kenapa setiap apa yang kita lakukan mesti kita mengharapkan kesempurnaan?? Perfect!! bukan prefect ek..but perfect..kenapa?? tidak cukup dengan apa yang kita ada, kita akan cuba mencari yang baru, yang lebih baik..semata-mata mengejar kesenangan dunia..kenapa kita tidak berebut2 untuk melakukan kebaikan sedangkan itulah yang dituntut oleh Allah...haha...kan dah jadi pendakwah dah aku neyh..

Tak de..sebenarnye cerita die macam nih...tak tau la lately nih aku rasa macam ade something missing dalam hidup aku yang rock neyh..mungkin sebab aku tak jadi rockers kot..haha..entah la..bila buat sesuatu, aku mesti rasa..betul ke ape yang aku buat nih..ada faedah ke?? sebelum ni aku memang yakin dengan setiap tindakan yang aku dah amek..termasuklah meninggalkan Mr X dari hidup aku..haha..sesuka hati aku je buat macam tu kan??tu kisah bape kurun yang lampau lah.. ni kes sekarang..

Setelah membuat post-mortem kan..aku rasa kadang kala..(ceh)..aku tak perlu bertindak atau membuat keputusan mengikut perasaan..u know what i mean?? maksudnye..kalau kita rasa nak beli baju, tapi disebabkan poket dah kering..maka dengan itu kita tidak membeli baju tersebut..maka keesokkan harinya kita akan teringat2 akan baju tersebut sehingga muncul di dalam mimpi.. apa yang boleh dikatakan kat sini, walaupun tak de duit tapi bila kita rasa kita nak sangat baju tu, kita kena beli jugak kerana akan mendatangkan satu perasaan yang tidak sedap di badan hingga nak demam kelak..betol tak tipu.. soal mana nak dapat duet tu korang pandai2 lah kan..takkan tu pun aku nak beritahu kot..asalkan jangan mencuri or merompak sudah..

Beberapa hari yang lepas aku telah melakukan sesuatu dalam hidup aku yang memberikan satu impak yang sangat...vast!!! haha..tau kah??emm..macam anjakan paradigma jugak lah..tapi aku tak nak lah bagi tahu ape kan sebab itu adalah RAHSIA..nak tau jugak?? emm..boleh blah...walaupun aku mengharapkan selepas aku membuat keputusan tersebut akan memberikan satu perasaan yang best..tapi aku tak terasa best pun..kenapa eik?? boleh sape2 bagi tahu?? emm..tu lah yang aku tengah fikirkan sekarang nih..siang malam ooo..sampai bengkak2 mata gua..bukan sebab gua nangis ek..gua dah lame tak nangis..huhuhu..aku pikir sampai masuk dalam tido tau.. maka dengan itu, tido itu merupakan suatu perbuatan yang tidak menyenyakkan..haha..apa ayat neyh?? sebab tu lah aku tanya kenapa manusia dilahirkan tidak sempurna??

Emm..cuba bayangkan..kalau setiap manusia kat dunia ni dilahirkan dengan sempurna..hahaha.. bahagia jugak rasanya..apa yang kita nak semua dapat..apa yang kita impikan semua terlaksana..emmm...tapi..tu cuma..kalau..

Tuhan sahaja yang tahu kenapa manusia dilahirkan tidak sempurna..emm..motivasi pulak..what everlah..So, sekarang nih aku harap sangat masalah yang aku alami sekarang nih dapat diselesaikan dengan segera..macam mana aku nak selesaikan tuh aku tak tahu..haha.. sapa ada cadangan mcm mane nak selesaikan bagi2 lah tips ye..huhu..(tak malu betol aku neyh..) 

0 comments:

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards