• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

Perkara yang paling aku tak suka...

Setiap manusia yang hidup kat dunia ni mesti ada kelebihan dan kekurangannya..macam tu jugaklah aku.. Sebagai manusia kita tak lari dari melakukan kesilapan, tak kira kesilapan tu kecil atau besar..Cuma samada kita sedar atau tidak yang kita dah lakukan kesilapan..kadang2 ada orang yang tak perasan yang dia dah buat salah..orang jenis macam ni ada susah sket..senang kata, jenis yang 'tak reti-reti'..paham tak?? kalau tak paham xpe lah.. orang Johor je kot yang paham cakap mcm tuh..haha..berbalik pada cerita orang yang jenis tak reti-reti nih... manusia di kalangan ini dikatakan sering mementingkan diri sendiri..(ini adalah menurut kajian yang telah dilakukan oleh Prof. Dr. Nurul Ain)..haha.. okeh, macam ni..mereka ni bila dah buat salah dan dah sakitkan hati orang, tak akan sesekali mengucapkan 'sorry' atau 'maaf'..kenapa?? Sebab mereka perasan mereka bagus sangat..tu lah salah satu perangai buruk yang terdapat pada manusia dalam golongan ini...

Ada lagi satu golongan manusia yang terlalu sensitif iaitu terlalu mudah mengatakan maaf..kenapa?? Menurut kajian juga, mereka yang berada dalam golongan ini cepat sensitif dengan keadaan sekeliling atau dalam erti kata lain, peka..walaupun dia tak buat salah, tapi bila dia perasan yang orang sekeliling dia macam ada masalah atau ada yang tak kena, dia mesti cuba nak selesaikan dengan mengatakan 'sorry' kalau saya ada buat salah.. Ada bagus juga apabila kita mempunyai sifat macam ni tp kadang2 tu lebih kepada tak bagus.. kenapa?? keranan orang akan menganggap manusia dalam golongan ni adalah manusia yang suka merendah diri tetapi tidak bertempat...

Aku nih nak jadi pakar motivasi ke ape?? tak delah..tu sekadar mukadimah je..sebenarnye dari semalam lagi aku terpikir nak tulis pasal perkara yang paling aku tak suka..sebab apa..entah la..mungkin ada orang dah buat aku saket ati sampai aku terpaksa buat entry semacam nih..emm..xde mood hari nih..jadi jangan lah membangkitkan kemarahan aku yeh?? hahaha..

Perkara yang aku paling tak suka sekali ialah apabila....

  1. Orang mendesak aku supaya melakukan itu dan ini..dalam erti kata lain, memaksa..aku paling tak suka orang buat aku mcm nih..silap2 smpai mati aku boleh boikot die..haha..apa, dia ingat aku ni xde perasaan ke?? suka2 nak suroh aku buat tu buat nih...aku masih waras lagi dan boleh berfikir apa yang perlu aku buat dan apa yang tidak perlu aku buat..ada paham??(amboi marah nmpk)
  2. orang tu mulut die bau macam longkang..tau tak kenapa aku kata mulut bau longkang?? sebab orang macam ni die punya cakap tak boleh pakai..cakap tak serupa bikin..mula-mula cakap macam ni, kejap lagi cakap macam tu..putar belit..senang kata talam dua muka pun boleh jugak..
  3. lagi perkara yang aku tak suka adalah apabila orang makan berbunyi..tau tak orang makan berbunyi mcm mane?? emm..mcm mane nak ckp ek?? korang buat lah sndri..bukan bercakap tau..makan bercakap tu aku selalu buat, tapi ni makan berbunyi..mengunyah makanan tanpa menutup mulut sambil mengeluarkan bunyi yang kurang sedap didengar oleh telinga kau yang sangat sensitif..haha..sape yang  nak kawen dgn aku kena alert ek..hehe...

Ada lagi..tapi macam malas dah nak taip..laen kali lah tambah..sebagai manusia kita perlulah sentiasa memperbaiki diri ke arah yang lebih baik supaya menjadi insan yang berguna kelak..hahah..kan dah jadi pakar motivasi..aku pun akan perbaiki diri sendiri supaya menjadi anak yang solehah..buang yang keruh, ambil yang jernih.. Renung-renungkan lah...

Selamat beramal sempena bulan ramadahn yang mulia ini..banyakkan membaca Al-Quran daripada menyanyi lagu-lagu yang melalaikan..Salam....

0 comments:

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards