• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

Puasa lagi

Hari ini masuk hari ke 18 aku sebagai umat Islam menunaikan ibadat puasa..Kenapa tak percaya?? betol la, takkan aku nak tipu pulak.. berdosa tau tipu, lagi-lagi ni bulan puasa..

Em..semakin hari semakin letih nak bangun sahur..tapi gagahkan juga la utk bangun sahur..kalau tak mahu aku kena gastrik nnt..huhu..pagi tadi sahur sungguh menyelerakan walaupun mata ni mcm tak berapa sudi nak celik..haha..makan sambil pejam ke?? separa la boleh dikatakan..

Semalam berbuka pun menyelerakan juga, sebab apa?? sebab aku masak sendiri..huhu.. Lontong goreng special ain..haha..betol tak tipu, sedap lagi menyelerakan..haha..lapar dah neyh..baru je pukul 10.40 am..huhu...

Insya-Allah, raya tahun ni family kitorang akan buat family gathering untuk kesekian kalinya.. tapi kali ni hanya untuk keluarga Ismail bin Abu Bakar dan Zawiyah bte Piee sahaja.. maknanye?? family side mak aku lah.. kitorang ni memang rapat sejak kecik lagi.. jangkaannya open house tu akan dibuat pada hari raya ke-4..kira mcm ala-ala open house la.. mummy aku ni baru pindah rumah, so sekali la wat gathering ngan open house.. huhuhu..

So, mesti happening.. lama tak jumpe diorang.. lebih-lebih lagi masing2 dah besar panjang..aik?? betol ke?? haha...masing2 dah dewasa mesti ada cerita menarik yang akan diceritakan.. biasalah, family kitorang ni happening sangat.. betol tak tipu.. kalau kitorang kumpul, pastu borak, rasa satu negeri johor boleh dengar kitorang borak..(berunsur penipuan di sini)..hahaha..

Pastu masing-masing kalau gelak macam tarzan... menjerit, kalah bunyi petir..huhu.. berdentum bunyinya.. kalau ada buat game lagi seronok kan?? haha..tak sabarnye nak tunggu...nnt aku upload pic kitorang ye..haha..

kenapa buat raya ke-4?? emm..sebab raya pertama, masing2 mesti nak berkumpul dengan ahli keluarga sendiri kan?? pastu yang masih ada mak mentua, mestilah nak gi sujud kaki.. pastu raya ke-2 atau 3 mesti ramai lak orang datang rumah.. lagi2 kalau rumah aku kat kmpg.. raya pertama ngan ke-2 tu dah sebok budak2 bujang kmpg buat marhaban.. huhu.. express diorang nih.. n lagi 1, mak cik aku yang kat S'pore pun nak blk jugak.. raya 1,2,3 anak2 dia tak dapat cuti.. tu yang buat raya ke-4..baru la bertambah meriah.. amk cik aku yang kat s'pore tu dah asyik call je, tak sabar nak balik kampung katanya..huhu..

aku pun tak sabar jugak neyh..hoho..tapi tak bestnye, kali ni mesti dah tak dapat duet raya lagi.. sebab dah keje..huhu..nak duet raya gak... n aku pun takkan bagi duet raya tahun ni.. baru keje la weh, ekonomi belum stabil..pentingkan diri sendiri dulu.. orang laen kemudian..haha..

So, sape yang boleh lawan aku nih?? aku dah puasa 17 hari tau..insya-allah hari ni 18 hari..haha.. jangan pulak korang tafsir yang laen ek?? wey, aku masih produktif lagi tau..huhu..so, selamat menjalani ibadat puasa yang berbaki 8 hari sahaja lagi.. rebut-rebutlah malam lailatul qadar.. jangan sanggup stay up utk tengok bola je..hehe..sama-samalah kita renungkan..

0 comments:

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards