• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

Raya yang sangat sebok

Hari ni sudah 17 hari berpuasa..dan aku pun sudah 17 hari juga berpuasa..betol lah, mana ada tipu neyh..bulan puasa tak baek tipu2..haha..betol..semalam aku puasa..kelmarin aku puasa.. insya-Allah esok pun aku akan puasa.. dengan izin Allah la..kalau Allah tak izinkan buat ape aku nak puasa kan?? hehe...

Bermakna hanya tinggal 13 hari sahaja bulan puasa ini..huhu..sedih nye..syaitan2 akan dilepaskan dalam tempoh 13 hari saja lagi..kenapa begitu cepat?? aku mengaji pun belum sempat khatam lagi.. huhu..ada lagi 7 juzuk..sempat ke?? Insya-allah sempat kot..kena usaha lagi, mengaji laju2 tapi dengan tajwid yang betollah..takkan nak maen hentam je kan??

Bila puasa semakin ke penghujung, bermakna raya pun semakin hampir..ramai manusia yang akan berhurray..tahu tak kenapa mereka berhurray?? sebab mereka suka setan2 yang jahat tu dilepaskan..haha..sesuke aku je cakap mcm ni..tak baek lah..huhu..yelah2, ampun ya..

Sempat ke aku nak siapkan baju2 orang neyh?? huhu..aku dah jadi taylor skrg..haha.. taylor berdegree tau..haha..actually, tolong my mom la..sejak akhir2 ni kesihatan beliau agak terganggu sedikit ditambah lagi dengan penglihatan yang semakin kabur..maka dengan itu, aku lah yang ditugaskan untuk menjahit bahagian2 yang sulit..(hahaha..jangan misunderstood keh??) maksudnye, bahagian yang sukar diligat dengan mata kasar oleh seorang wanita yang berusia lah..contohnya, yang perlu dilakukan dengan menggunakan jahitan halus tangan aku yang maha halus serta comel pulak tu..haha..berciri masuk bakul angkat sendiri bukan..hehe..tak apa..cuma tinggal beberapa pasang je lagi..tapi sempat ke masalahnye nak jahit baju sendiri nih?? huhu.. selalunye memang mcm tuh..nasib baikla tahun ni, aku dah siap2 jahit baju before konvo lagi..kalau tak, maunye malam raya baru nak jahit baju sendiri...

lagi satu, mak cik2 aku sume dah tempah kek coklat 'resipi rahsia' aku...tahu tak resipi rahsia?? secret recipe lah sayang..huhu..tapi bukan lah resipi kek coklat cekgu bm yang aku bagi hari tuh.. dah nama pun kek coklat resipi rahsia kan?? mestilah berunsurkan rahsia..huhu..diorang cakap kek coklat aku sedap..haha..ada unsur2 pujian di situ.. tapi bila dikaji balik, mereka ni ada penyakit M..haha..tahu kah?? malas lah.. sapa je yang rajin sekarang nih membuat kueh raya.. itu pun untunglah aku nak membuat kek..kalau tak, jangan harap lah aku nak hadap biskut2 raya..huhu..jenuh dah dulu masa kecik2 tolong buat biskut raya.. penat gile...ble dah besar ni, makin malas nak buat.. yang paling aku suka, buat kueh magic sekarang nih..tahu mcm mane?? dengan menggunakan jari telunjuk sahaja, anda mampu mendapatkan sebungkus kuih raya.. tetapi kena pastikan dalam poket ada duit..haha..tu lah nama dia kuih tunjuk.. tunjuk je nak yang mana kat bazar, terus siap..haha..betol kan??

setakat ni je aku kena buat 5 biji kek coklat..beserta topping..tak de topping tak sedap tau..huhu..tu untuk diorang.. abes utk rumah aku?? tak kan tak buat kan?? nanti bakal mak mertua datang tak de pulak nak tunjuk kuih mana yang bakal menantu die buat..haha..buat malu je sbb semua kuih beli..hahaha...aku ada bakal mak mertua ke?? haha.. entah lah.. tetttttttt..

sape yang nak rasa kek coklat resipi rahsia aku, raya jemputlah datang rumah ye...hhaha.. tapi kalau datang, jgn ramai2.. roboh rumah aku nnt.. haha.. ni alamat..

      no 4, jalan bahagia, taman bahagia, hospital bahagia, 81000 tampoi johor...


hahhaha..jangan tak datang ek?? heheh...

0 comments:

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards