• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

semalam entry panjang sangat, hari ni panjang sikit je..

Saya perhati punya perhati punya perhati, apa pasal keywords yang membuat seseorang tu tersesat ke blog saya adalah kisah Mona Fendi yang sebenar. Kenapakah? Mengapakah? Siapakah? Apakah? Pening kepala dibuatnya. Saya memang takda kena mengena dengan manusia bernama Mona Fendi tersebut, bersaudara adalah jauh sekali. Cuma saudara seagama mungkin. Mona Fendi asal kat mana, makanan kegemaran dia pun saya takda tahu. Yang saya tahu, dia ini adalah manusia yang kejam kerana sanggup menetak manusia lepas tu dimasak dan dihidangkan kepada orang. Itu cerita yang saya tahu, cerita sebenar saya memang takda tahu. Sebab masa itu saya masih kecil, suci murni. Apa akallah nak amek tahu pasal kes bunuh-bunuh ni. Pasti yang bermain kat fikiran adalah teddy bear, cartoon Tom & Jerry (sampai sekarang saya suka cartoon neh) dan lain-lain la.

Sudah baca entry semalam? Panjang sangat kan? Saya pun ambil masa dua hari nak baca sampai habis. Baca sekejap, stop. Baca sikit, stop lagi lama. Huu. Mana lah tak abes-abes dibuatnya. Sebab itulah saya takda ambil subjek yang banyak membaca sebab saya kurang minat membaca. Saya hanya suka pada nombor serta gambarajah sahaja. Haaa. Jangan jadi macam saya sudah. Jadi diri sendiri saja senang.

Semalam saya telah membuat hal, dan telah menyebabkan seseorang telah terkecil hati dengan saya. Rasanya lah. Sebab saya hantar sms tak dibalas, call pun tak dijawab. Tak apalah. People make mistakes. Belajarlah dari kesilapan ye dak? Kalau tak nanti akan rasa diri perfect je, sebab tu aku tak suka jadi prefect. Ha Ha Ha. Takda kaitan lansung. Okeh, perempuan syok sendiri ni dah mula melalut. Skip je lah perenggan tak penting ni.

Kerja? So far so good. Saya mula sayang pada kerja saya. Meja saya. Kerusi saya yang boleh pusing-pusing sambil membuat bising ni. Dan yang paling penting, pc saya ni yang telah menyimpan macam-macam khazanah alam. Saya punya khazanah la. Tapi, pagi tadi, tiba-tiba saya rasa macam berat hati pulak kalau sekiranya saya terpaksa meninggalkan tempat kerja ini. Ye lah, mana tak nya, saya boleh online sepanjang office hours. Bila takda kerja, saya boleh lompat-lompat blog. Saya takda suka membuat online shopping, so takda pernah menshopping online. Tengok-tengok facebook orang, sebok-sebokkan diri wat keje lain, macam-macam lah. Lagi, saya dapat tinggal bersama keluarga, which is jimat duet sewa rumah dan transport semua. Saya pergi kerja mami saya ambil dan hantar okeh. Malu je. Huuu. Tapi takpa la, as long as saya dapat jimatkan duet. Kan? Kan? TAPI!!! Kalau saya diberi peluang bekerja dan berhijrah ke tempat lain, means lebih jauh.. Macam mana? Mesti emak saya takda bagi punya. Even saya nak mintak kerja di KL dan duduk dengan kakak saya pun dia takda bagi. Okeh, saya faham 1 benda. Keselamatan diri saya yang emak saya pentingkan. Itu saya faham, tapi sampai bila. Kan?

Saya percaya peluang ada di mana-mana. Semua berserah pada usaha sepenuhnya. Kan? Lepas berborak dengan rakan, mintak pandangan sekali, akhirnya saya rasa lega dan tak pyah pening-pening pasal job offer tersebut. Dan yang pasti sepasti-pastinya : BELIEVE IN YOURSELF. Itu sebaik-baiknya. Dan saya ras, saya dah ada 1 keputusan muktamad, which is ______. Ha Ha Ha.

Tunggu dan lihat sajalah.
Siapa ada adik atau saudara mara yang ambil keputusan SPM hari ni? Good Luck, semoga mendapat keputusan terbaik. Tidak lupa juga kepada 3 orang sepupu saya iaitu Siti Aisyah, Muhamad Rafiqi dan Hairry. Semoga mendapat keputusan yang terbaik untuk kalian. Percaya pada keupayaan diri sendiri.





11 comments:

Anonymous said...

uhuhu, SPM result today eh..scary.. btw, THE L WORD tu mmg sungguh HOT..hahha

Anonymous said...

entry ini pun panjang juga.... =-X

Recent blog post: Buat check up kaki

Anonymous said...

huhu..tu la..terlebih syok menaip..sekali ambik..panjang berjela...bace smpai habis ke? hehe

Anonymous said...

ha'ah.. my cousin sume lulus..tp kurang cemerlang la.. xkesah la.. janji lulus
:*

Anonymous said...

tak baca dengan detail... dulu lecturer BEL ajar skimming... so i baca cara skimming je... huhuhu janji paham maksud... 8-)

Recent blog post: Am I being cursed or Chenta memang berdaulat?

Anonymous said...

hehehe..okeh2

Anonymous said...

pindah. meh den jaga kamu wahai si crack. ahhah!

Anonymous said...

ain... tolong!!! i try to get a new version of comment macam u punya... thing is tak jadi pun macam u punya... icon pun tak de...please help me..

contoh recent blog post tu... apa dia punya code?? assist me... :'(

Recent blog post: Ku khabarkan cinta buatmu tapi aku dusta

Anonymous said...

hahahahaha..
tuanku nk jaga hamba?
terjagakah tuanku nnt?
hamba ni banyak songeh..kih3

Anonymous said...

erm..
nnt i tgk cm ne..
ble dh figure out ape problem dia sy bg tau awk okeh??
ada ym id? add me kt situ lg senang.. spnjg office hours i online..huhu

nik said...

hehe..saya mmg tiba2 rasa cam nak tau cite sebenar mona fendi pastu bila google search mmg blog awak yg first.memamng camtu.tatau.

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards