• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

sistem haprak yg menjatuhkan kredibiliti aku sbg pekerja cemerlang..



Kerja? Hari ni? Okeh. Sangat mentensionkan. Rasa macam nak baling PC ni atau sepak laju-laju biar pecah berkecai. Sebenarnya bukan marah pada PC tapi marah pada sistem baru yang terpaksa digunakan untuk policy renewal. Pergh. Sangat tension. Kebiasaannya untuk renewal policy, saya hanya ambil masa kurang 5 minit tapi sekarang 30 minit masa diperuntukan untuk 1 renewal. Fuuuuuh. Jatuh saham saya sebagai pekerja yang berkaliber.

Okeh, sambung baca.

Disamping akaun yang selalu kena barred, sistem tersebut sangat menyusahkan kerana setiap kali membuat renewal, perlu memasukkan data pelanggan dengan lengkap. Apa kejadahnya? Okeh, mintak maaf sebab terlalu marah pada sistem tersebut. Tapi saya sayang pada reader blog saya. HUHUHU. Takda database ka? Apa ka? Takkan setiap kali nak renew kena buat 5 step yang complicated tersebut?

Ohhhhh. Sangat marah tolong kipas saya sebelum terbakar kepala sambil mengeluarkan asap di hidung dan telinga.

Memang marah dan setiap kali saya mengeluh, bos yang prihatin akan bertanya. Kenapa Nurul? Problem lagi ke? Saya dengan muka tension hanya angguk kepala dan tersengih bak kerang busuk. Pergh, memang buruk sengih macam kerang. Lidah terjelir. Eeeeii.

Rasa nak boikot sistem tersebut, tapi apakan daya, terpaksa menggunakan juga. Terpaksa menahan sabar, tapi tahap sabar gua ada hadnya beb. Masalahnya, sistem ni melambatkan kerja aku. Dah la loading lembab macam sipot, nak kena bukak kat IE pulak tu. Tak leh bukak kat Mozilla. Gila ketinggalan da. Tension-tension. Tak payah cakap.

So, disebabkan dah marah secara berleluasa, mintak sori mintak maaf. Bahasa kesat lagi kasar telah terkeluar. Maaf lagi sekali. Nak lelapkan mata sekejap, bagi reda rasa marah tersebut. Astarghfirullah. Marah adalah sifat syaiton. Huuuuu. Istighfar banyak-banyak.

Korang pernah tak rasa macam nak pecahkan PC bila korang marah sebab tak dapat buat kerja on time? Itu yang aku rasa sekarang. Sekian.


0 comments:

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards