• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

hari ini

Hari ni, saya nak buat siri meluahkan perasaan yang terlintas kat pikiran. Silalah baca kalau nak.

Blog.

Saya bosannnn. Betul-betul bosan. Sampaikan nak update blog pun macam malas. Rasa nak delete blog ni pun ada. Macam dah ketandusan idea dah. Tak tau nak tulis apa lagi.

Cuaca.
Panas. Mendung. Panas. Berangin.
Hidung pun dah mengelurkan mukus. Nasib tak banyak. Cuma semalam, sakit perut melampau-lampau sampaikan 5 kali buat temu janji. Gila kentang.

Kerja.
Hari ni bosan. Free. Takda kerja. Goyang kaki. Hentak tangan di keyboard. Taip-taip. Senyum-senyum. Dengar lagu. Tengok movie. Cuba korang bayangkan. Hari-hari aku buat macam ni, tapi gaji still dapat. Best kan?

Sabtu.
Cuak. Satu benda tak baca lagi. Pensel pun takda. Pen ada sebatang. Liquid paper and pemadam entah mane dicampaknya. Semua kena cari or beli baru. Pegi UTM Skudai. Sorang-sorang. Takda kawan, takda member. Satu hari dari pagi sampai petang kat sana. Bosan betul. Kenapalah tak dapat kat Melaka sama dengan Yus. Kalau tak, mesti senang.

Perasaan.
Tetiba blues. Tapi rock tu tetap ada. Cumanya hari ni pakai baju kurung je. Tetiba rajin. Iron baju lah. Kalau tak, memang shirt n jeans je lah jawabnya.

Handphone.
Rasa macam nak kena buang. Joystick dia dah bengong. Gila. Nak beli yang baru? Duet tadak. Lagi pun, asalkan boleh sms or call, kira okeh la. 3G ke, video call ke tak penting. Kau tak caya? Handphone aku tu dah 4 tahun aku pakai tak pernah tukar. Takda 3G pun. Yang boleh MMS, internet.

Kasut.
Bila la aku ni nak belajar pakai heels pergi kerja. Asyiknya pakai kasut flat je. Senang kot. Bila datang angin malas aku, aku kaki ayam je dalam office. Suka hati mak aku je. Tapi, aku rasa best apa kaki ayam. Macam Elyana. Kaki ayam atas stage. Selesa. Tapi bayangkan kalau aku jalan-jalan pegi shopping berkaki ayam? Mesti orang cakap : "Sian budak ni, muka dah lawa tapi gila pulak. Kalau tak boleh jadi calon menantu aku". Kan, dah start angkat bakul. Okeh,kecantikan luaran tak penting, yang penting hati mau baik.

Februari.
Tinggal berapa hari je. Pastu dah masuk bulan March. Sekejap betul. Pastu April pastu Mei. Maka tualah aku pada bulan tersebut. Takut wei, semakin dekat kepada kematian.

Kereta.
Dah buat kira-kira. Complete calculation. Erm, tak tau bilalah mampu nak beli kereta idaman. Baca kat sini. Erm..Kumpullah duit cepat-cepat. Sekarang masih belum mampu lagi. Paling-paling pun kena tunggu lagi setahun dua. Aih, lama betul. Mak, belikan orang kereta sebijik! ..........Mau kena pelempang.

Aku.
Konpius memanjang. Takda benda yang aku tak konpius. Pastu nak angin tak pasal-pasal. Rilek lah. Kalut betul.Buat tu kalut. Buat ni kalut. Sampaikan perut pun boleh jadi lapar. *ada kaitan ke?* Semalam punya lah aku gelabah semacam bila dokumen tak boleh print, padahal boss aku rilek je. Cool kata orang puteh. Benda simple macam tu pun aku tak boleh nak handle. Apalah. Padan muka aku sendiri.

KWSP.
Aku still keliru dengan penyata KWSP aku. Takda caruman untuk bulan Jun. Pelik betul. Entah la, susah betul nak paham.

UBS.
Bila la bos aku nak ajar benda ni. Excited betul. Daripada aku duduk goyang kaki, hentak jari kat keyboard, baik aku dok key in account. Dapat gak aku belajar. Ambil pengalaman. Daripada buat benda tak tentu hala.

Hidung/ gigi.
Baru aku perasan. Hidung aku senget sebelah. Pastu kembang semacam. Tapi aku bersyukur dan takkan buat plastic surgery. Membazir je. Dan berdosa besar. Haram hukumnya merubah ciptaan Allah. Tapi dulu aku pakai braces, pun merubah jugak ciptaan Nya. Dosa besar tak? Sebab aku buat bukan untuk kecantikan, tapi untuk meningkatkan lagi keyakinan aku. Sebelum ni aku asyik jadi mangsa ejek je kat sekolah. Sekarang ni, barulah diorang nak dok ngorat aku. Boleh bla la.

Ni bukan gigi aku. Gambar hiasan je.

Tamat.
Dah la. Tamat dah. Aku takda idea lagi nak direpekkan. Mukus ni asyik nak keluar je.


0 comments:

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards