• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

Majlis Perkahwinan Saya


Jangan terkejut berok mahupun terkejut badak. Ini hanyalah tag semata-mata. Bukannya majlis perkahwinan saya betul-betul pun. Saja timbulkan kontroversi. Huuuuu. Gotcha!!
Nak melangsaikan hutang tag (again!) dari Suzy.. Oh, mekasih bebanyak ye bagi aku tag. Hohoho.

*saya prefer jawab dalam Malay, senang sikit nak describe*


1. How old are you?
22 tahun 9 bulan 3 hari

2. Are you single?
82% single. Tapi hakikatnya saya adalah 100% taken by God and my family.

3. At what age do you think you'll get married?
Mungkin 22 tahun 9 bulan 5 hari. HA HA HA. Gila. Erm, susah nak cakap, jodoh pertemuan di tangan Tuhan. Kalau saya cakap nak kawen umur 25 tapi kalau Allah tetapkan saya kawen umur 45 pun tak boleh cakap juga kan? So, saya serahkan semua pada jodoh dan Qada' dan Qadar.

4. Do you think you'll marrying the person you are with now?
The person i'm with now? Who? Saya belum mendapat petunjuk dari Allah lagi maka saya tak tahu adakah dia diciptakan untuk saya. Saya ambil langkah: Kenal hati budi masing-masing dulu baru decide kemudian.

5. If not, who do you want to marry?

Dengan lelaki yang telah membuatkan saya dan keluarga jatuh hati pada dia. Pucuk pangkalnya, seorang lelaki yang mempunyai budi bahasa serta pegangan agama yang teguh supaya dapat membimbing saya ke jalan yang di rahmati-Nya.


6. Who will be your bridesmaid & bestman?
Erm, akan decide bila saya dah buat keputusan untuk berkahwin. Mungkin boleh jadi teman rapat atau ahli keluarga. Atau sesiapa yang nak jadi? Sila angkat tangan. HE HE.

7. Do you want a garden/beach or traditional wedding?
Dulu saya pernah ber-angan-angan nak membuat majlis perkahwinan di tepi pantai. Macam romantik gitu. Tapi disebabkan rumah saya jauh dari pantai, so saya rasa baik buat majlis yang simple, sederhana tapi cukup meriah. Yang penting budget.

8. Where do you plan to go on honeymoon?
Saya sangat chentakan Paris dan Venice. Paris adalah kota cinta. Saya teringin ke Venice sebab nak naik gondola. Pastu diiringi dengan gesekan violin. Huuuu. Romantik betul. Tapi kalau destinasi di Malaysia, saya sukakan pulau-pulau peranginan. Tak kisah la mana pun, asalkan dapat berdua. HE HE.

9. How many guests do you think you'll invite?
Sangat ramai. kawan-kawan sekolah. Kawan-kawan di kolej, kawan-kawan di universiti, kawan-kawan di blog serta saudara mara tidak dilupakan. Saya datang dari keluarga besar, maka jemputannya pasti ramai.

10.Will that include your exes?
Erm, mungkin ya mungkin tidak. Saya akan katakan 'ya' kalau saya rasa nak tunjuk pada dia yang saya boleh hidup bahagia walaupun tanpa dia. Dan saya akan katakan 'tidak' kalau saya rasa saya takkan dapat lupakan dia kalau dia datang. Nanti akan membuatkan saya derhaka kepada suami kerana masih menyimpan perasaan pada orang lain.

11.How many layers of cake do you want?
Perlu banyak-banyak tingkat ke? Apa yang penting, kek tu mestilah sedap barulah nanti tak membazir betul tak?

12.When do you want to get married, morning or evening?
Kalau nikah, saya prefer malam. Sebab kebiasaannya keluarga saya akan membuat kenduri sekali selepas nikah.

13.Name the song/tune you'd like to plat at your wedding.
Walaupun saya ni kelihatan sedikit brutal, tapi dalaman saya sebenarnya sedikit romantik (ahaks!). Saya nak lagu-lagu tradisional yang tidak memekakkan telinga macam ghazal ke, keroncong ke. Lagu yang sesuai untuk majlis perkahwinan la. Takkan nak lagu rock pulak kan.

14.Do you prefer fine dining or just normal spoon & fork?knife?
Saya suka majlis yang lebih kepada budaya kita. Untuk tetamu mungkin akan disediakan sedikit sudu dan garfu untuk mereka yang ingin guna sudu dan garfu. Sebenarnya digalakkan pakai tangan. Tapi, pengantin mesti, wajib pakai sudu dan garfu. Takkan pengantin nak jilat jari pulak nanti kan? Hilang pulak seri.

15.Champagne or red wine?
Dua-dua tak nak. Air kencing syaiton. Saya lebih suka air sarsi or barli. Sebenarnya, apa-apa pun boleh. Nak jimat air putih je. Huuu. Kedekut betul.

16.Honeymoon right after the wedding or days after the wedding?
Erm, let the husband decide. Sebagai isteri, saya akan menurut kata suami. Tak boleh lawan kata, nanti derhaka. HA HA HA.

17.Money or household items?
Tak kisah asalkan ikhlas dan tak membebankan.

18.How many kids would you like to have?
Erm, cukuplah 3 atau 4. Tak mau banyak-banyak sebab saya bukan kilang produce anak. HA HA HA. Tapi kalau dah rezeki Allah beri, saya terima.

19.Will you record your honeymoon in DVD/CD?
Erm, mesti. Tapi yang pastinya gambar mesti ada. Banyak-banyak. Nanti bila anak-anak dah besar boleh tunjuk pada mereka semua. HE HE HE. Tinggi betul angan-angan.

20. Whose wedding plan would you like to know next?
Erm, malas la nak tag orang. Tapi sesiapa yang nak buat, dipersilakan.


*okeh, tetiba aku rasa nak kawin sekarang. HAHAHA.

0 comments:

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards