• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

Farid Kamil


9.27 malam.

Tengok TV3 dan 8TV serta TCS5 secara berselang seli. Ku Milikmu episod akhir, Betty Season 3 episod ke 2 dan CSI Miami. Semua menarik lebih-lebih lagi Betty. Rasa macam perlu ada 3 buah TV di rumah. Kotak empat segi yang kaku serta tak berapa berguna itu kalau takda elektrik. Tapi, memang kotak itu juga yang aku tatap tiap-tiap hari. Hingga lewat malam. Leka menonton sampaikan hampir terlelap. Tapi, gagahkan juga mata. Macam Mr. Bean, letak mancis di kelopak mata. Gila terbakar biji mata aku.

Tiba-tiba lagu Pink : So What berbunyi. Handphone aku lah apa lagi. Siapa pulak yang berani kacau aku malam-malam ni. Selalunya kalau bukan emak kesayangan atau ehem ehem, takda orang lain yang akan call ataupun mesej. Ye lah, orang tak penting. Cuba kalau aku adalah YB Elizabet Wong. Pasti handphone aku takkan berhenti berbunyi. Opppsss, no komen.Full stop.

+601*3*****4. Siapa pulak ni? Takda dalam list phone book aku pun. Mesti salah seorang stalker aku. Ha Ha Ha. Aku angkat. Bagi salam dengan penuh kemerduan. Kot-kot buah hati pengarang jantung ke, manalah tahu. Tapi, suara memang lain gila. Macho lebih sikit. Bergetar tangan aku.

Wa'alaikummussalam w.b.t
Boleh saya bercakap dengan Cik Ain?
Erm..Ya, saya Ain. Siapa tu eh? (tak formal lak)
Saya? Saya Farid Kamil.
Farid Kamil? Farid Kamil mana? (dalam hati aku, takkan Farid Kamil pelakon tu nak telefon aku pulak. Nanti jealous lak awek dia)
Saya Farid Kamil yang pelakon tu, awak tak kenal saya ke?
(jantung aku dah dup dap dup dap tak yah cakap)
Ermm..yang mane ek? Tak ingat lah. (bangang betul aku ni, pi cakap tak kenal ape pasal)
Ala, yang berlakon cerita Remp-it tu..
Ooooo.. Baru saya ingat. Eh, macam mana awak dapat no telefon saya ni?
Saya dapat dari kawan awak. Dia yang recommend kan pada saya sebab dia cakap awak baik.
teeeeeet....Tetiba kembang sekejap.
Boleh tak kita kenal?
bla bla bla .....
Panjang lagi la conversation tu, tak payah cakap. Sekali tiba-tiba dia cakap dia nak kawen dengan aku. Terkejut berok aku. Haa.. time ni memang betul aku terkejut berok. Tetibe je ajak aku kawen. Dah la aku pun dia tak pernah jumpa, pastu leh lak tetiba ajak kawen. Gila apa. Dia cakap takpa, kita bercinta lepas kawen. Ohh, sweet betul. Terkejut pun ya. Shock kata orang jawa.

Pastu kitorang pun plan la. Kawen atas keretapi. Lepas je Tok Kadi genggam tangan dia, tiba-tiba aku dengar telefon aku bunyi lagi sekali. Tapi kali mesej yang masuk.
Nite dear..
Aku tengok sender : ehem ehem. Aku celik mata aku. Laaaa. Mimpi rupanya. Baru je best-best nak kawen ngan Farid Kamil. Kalau ye pun, bagilah can kat aku nak honeymoon kat Venice ke Paris ke. Hooohooo. And, aku pun memang tengah pegang phone time tu. And memang ada mesej masuk. Dari ehem ehem jugak lah.
Nite..
Aku pun reply la..
Nite.. =D
Pastu bermulalah sesi balas membalas mesej sehingga pukul 2 pagi.

Ohh.. Indah sungguh mimpi malam tadi. Tapi yang peliknya, kenapa mesti Farid Kamil? Pelik. Sampai sekarang aku wonder.



0 comments:

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards