• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

Hantu kat bumi ni ada kategori Islam ngan Kapir ke? Jawab sikit..


Korang pernah nampak in real? Aku? Tak pernah. Takot. Kalau boleh mintak dijauhkan. Tak nampak pun takpa. Takda rugi pun rasanya.

Mak cik aku cakap, rumah dia kat Singapore ada banyak. Ini semua sebab kerja jahat manusia yang tak senang tengok orang lain senang. Percaya sangat pada benda-benda karut macam tu. Motifnya, tak boleh orang lain lebih bahagia or lebih senang dari individu itu. Biar keluarga yang terkena porak peranda. Ada juga manusia macam ni pada zaman yang serba moden sekarang ni kan?

Mak cik aku cakap, bila dia lalu kat satu tempat tu, automatik bulu roma dia akan naik secara tiba-tiba terutama kat bahagian tengkok. Maknanya ada benda la kat situ. Huuuu. Seram gak aku dengar. Kalau sekor dua Cik Pon takpe gak. Ni dah banyak ekor dah orang tu hantar kat rumah mak cik aku nih. Manusia. Manusia.

Hari tu, abang aku pun ada tunjuk jugak, gambar Cik Pon yang dah ditangkap dan dimasukkan di dalam botol oleh kawan dia. Cik Pon tu menetap kat rumah nenek aku sebenarnya. Patutla, kalau malam kan, rasa semacam je kalau duduk sorang-sorang. Tapi nasib la dia tak pernah kacau. Abang aku cakap, ada 6 ekor semuanya. Tu pun sebab asalnya Cik Pon tu dari pokok besar kat seberang jalan depan rumah nenek kitorang. Dia terbang sana sini, cari port baek punya. Agak-agak best dia menginap la lama sikit. Huuuuu. Tu yang pokok pelam depan rumah nenek aku jadi mangsa. Tapi diorang cakap dah bersih. Aku tak tahu lah.

Gambar dia ada, tapi aku lupa nak masukkan dalam pendrive. Lain kali aku update la kasik korang tengok.

Aku curious jugak. Macam mana Cik Pon ni boleh wujud? Memang la ada makhluk lain selain manusia dan haiwan kat dunia ni. Tapi yang kategori macam Cik Pon, Toing Toing, Tuan Jemb, tu yang aku musykil sikit. Roh siapalah kan? Kesian betul. Minta-minta lah Allah ampun kan segala dosa diorang dan terima jasad mereka. Kalau tak sampai bila diorang nak berkeliaran kat atas bumi ni. Seram...

**kuang ajar betul bunyi telefon ni, buat aku terkejut tetibe**

Lgi satu yang aku pelik, hantu kat dunia ni ada dibahagikan ikut kategori ke? Islam dan kapir? Ye ke? Sebab tak pernah dengar pulak hantu Pon kacau orang kapir atau Vampire kacau orang Islam. Curious. Curious.

Sesiapa ada pengalaman real terserempak secara live, boleh la kongsi. Tapi tak nak yang mengarut punya. Nak real. Kalau boleh siap bukti. Hahahaha. Merepek je.

Sudah.



0 comments:

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards