• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

Rabu. knp pnggl dia R.A.B.U?

Hari ini adalah hari Isnin. Hari esok pula adalah Selasa. Kemudian Rabu. Ok. Rabu. Mari kita bercerita pasal hari Rabu. Apa yang specialnya hari Rabu ni sampai nak masuk blog semua. Takda special mana pun. Cuma istimewa sedikit. Special dan istimewa tu tak sama ke? Sama, tapi tak serupa. Tak serupa dari segi ejaan, sebutan, dan penggunaan. Apa yang membuatkan aku rasa istimewa sangat dengan hari Rabu ni? Adakan sebab ia bersamaan dengan 2 Jamadilakhir? Atau sebab ia adalah 27 Mei? Atau.. atau apa?

Pertama sekali, nak ucapkan tahniah kepada hari Rabu sebab telah membuatkan perut saya terasa kempis yang luar biasa. Debaran hari Rabu tu telah membuat saya tak lalu makan, tidur pun tak berapa lena, tapi mandi tetap basah. Wet orang putih cakap. Penangan hari Rabu ni memang mantop. Tip top.

Sekarang ni apa yang bermain di kepala adalah, bagaimana hendak menangani hari Rabu yang bakal dilalui dalam masa tak sampai 48 jam. Apa persediaan yang perlu saya lakukan dan apa kelengkapan yang perlu dibawa. Segala apa semua bermain, berputar, berpusing di dalam kepala sampaikan setiap detik dihantui oleh RABU. RABUUUUU. RABUUU. Ok, tak horror pun.

Malangnya, saya akan menghadapi hari Rabu tersebut secara berseorangan. Sedih. Amat memerlukan seseorang di sisi supaya menjadi teman berkongsi penderitaan. Err. Emak?? Tak tau dia boleh ikut atau tidak. Tapi rasanya memang tidak boleh. Terpaksa menempuhi hantu RABU secara : Seorang. Ya, seorang. Apa boleh buat. Gagahkan saja badan, kuatkan saja minda, cekalkan saja iman di dada. Top-up sikit ilmu, insya-Allah semuanya akan berjalan lancar. Tapi, ahhhh. Let it be.

Jom sama-sama doa supaya hari Rabu berjalan dengan lancar. Amin~

Singgah Pekan Rabu lah lepas tu sempena hari Rabu. Mesti banyak offer. Kan?

3 comments:

Ynn. said...

mak incik kenape dgn rabu ni mak incik? ngeee

dotblogspotdotkom said...

rabu adalah hari baru ...huhuhuhuhu

my name is Ain said...

Ynn
hehe..adalah..surprise..
erk!

pakcikdot
ye betol tu..hehe

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards