• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

Badan + Gigi + Kepala = ?

Selepas berbuka semalam, badan terasa sangat lemah terutama di bahagian lutut iaitu sendi. Takut-takut terkena penyakit chikungunya, cepat-cepat pergi solat (kalau tak nak kena wabak ni, solat kena on time. Ceh..). Sebenarnya takda kaitan pun chikungunya dengan solat. Terlepas taip.

Soalan :

Sakit badan + sakit gigi (gigi bongsu ni tak abis-abis nak tumbuh) + sakit kepala (bahagian mata ) = sakit fizikal + sakit mental .

Sila faktorkan persamaan di atas. (dalam kurungan tidak perlu dimasukkan)


Jawapan :

Sakit [badan + gigi + kepala] = sakit [fizikal + mental]

Hapuskan sakit;

Sakit [badan + gigi + kepala] = sakit [fizikal + mental]

Jadi ;

badan + gigi + kepala = fizikal + mental#.
Okeh. Fizikal dan mental memang ada kaitan dengan badan, gigi dan kepala. Telah membuat persamaan ini secara tiba-tiba.

Tidur seawal pukul 9.30 malam semalam, dengan harapan pada waktu pagi akan bangun tanpa kepala yang sakit itu. Tapi, harapan tinggal harapan. Sakit tersebut masih tidak mahu keluar daripada kepala sampai sekarang. Walaupun kepala sakit tapi otak masih ligat berfikir, so masih boleh merapu meraban dalam blog sendiri.

Rasanya saya perlu install lagi sepasang mata di kepala. Sakit kepala terutama di bahagian mata semakin menjadi-jadi. Terutama sekali bila cahaya terang terpancar ke dalam mata. Hendak batuk pun takut sebab otak macam bergegar. Mata macam nak tersembul keluar.

Mata yang saya kagumkan sangat selama ni rupa-rupanya sudah tidak berapa sihat. Walaupun sebelum ini saya pernah memakai cermin mata, tapi berkat memakan sayur terutama carrot (kononlah), ia sudah kembali normal. Tapi penyakit abnormal ni datang balik. Sebab kerja hari-hari memerlukan saya menghadap komputer selama 8 jam setengah di office tidak termasuk di rumah. Mana mata tersebut tidak meragam.

Sabtu ini, saya akan mengambil kesempatan hari cuti untuk memeriksa mata. Manalah tahu, perlu install mata baru tersebut. Harap-harap tidaklah. Sebab nanti sudah cacat satu anggota. Nak jadi pilot pun jangan harap (pernah pasang cita-cita nak jadi pilot dulu).

Bagi saya masa untuk rehat. Bos telah memberikan 3 keping DVD lagi kepada saya. Padahal DVD hari tu sebanyak 2 pun belum saya tonton. Kan saya dah cakap, saya dah jatuh chenta dengan TV di rumah. Macam dah tak boleh pisah dah.
Jangan pisahkan,
Aku dan dia,

Phyne Ballerz
Sukaaa sangat lagu ni. Ala jiwang-jiwang karat. Saya perlu rest. I need rehat.


1 comments:

Anonymous said...

huh..biaselah..cuaca kejap panas kejap sejuk..
tu yg efek kt badan..
nway thanx.td dh sental panadol actifast 1. better now. :-D

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards