• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

saya belajar utk menjadi sedikit jiwang

Sejak akhir-akhir ni saya macam terlebih suka pada lagu-lagu zaman tok adam. Maksudnya lagu-lagu lama la lebih-lebih lagi lagu Inggeris yang sentimental. Sikit jiwang la. Sikit je takda banyak mana pon. Every night sebelum tido bertemankan bantal peluk kesayangan saya, pasti saya akan mendengar radio melalui handphone (paham tak?) kemudian tidur dengan lenanya. HAHAHA. Bukankah lagu sentimental tu boleh membuatkan orang terlena. Sebab itulah saya cakap saya suka mendengar lagu sentimental sejak akhir-akhir ni sebabnya sejak akhir-akhir ni saya macam sedikit sukar untuk tidur.

Selalunya pukul 10 malam saya dah mengantuk kemudian disorongkan bantal. Aik? Sekarang ni, mata saya kalau tak pukul 12 memang takda boleh tidur. Lagi layan TV adalah. Mungkin sebab pengaruh TV musin raya cina ni. Banyak sangat cerita menarik, tertarik semua. Sampai nak tidur pun takda sampai hati. Kesian betul pada mata sendiri sebab terpaksa menahan sengsara.


Used to be so easy
to give my heart away
But I've found out the hard way
there's a price you have to pay
I found that love
was no friend of mine
I should have known
time after time


Lagu Gary Moore ni memang betul-betul mendayu. Sampai terleleh air liur saya dengar. Petikan guitar dia memang mantap. Rasa macam nak menangis pun ada. Kalau Santana pun hebat juga. Ah, kesimpulannya saya suka semua lagu yang ada bunyi-bunyi guitar solo. Siapa nak mengorat saya, pastikan pandai bermain guitar kemudian baling batu di tingkap bilik saya sambil menyanyikan lagu Gary Moore ni. Pasti saya takkan menolak punya. HAHAHAHA. Lepas ni kalau ramai orang baling batu mesti pecah pulak tingkap bilik.

Sampai sekarang pun masih terngiang-ngiang lagu ni dalam kepala. Betapa kuatnya penangan Gary Moore dalam hidup saya nih. Yeah, lagu 2 hari je kerja. Hari ni dan esok. Lepas tu saya akan menyepikan diri, pergi dating sana sini, cari pasal dengan orang dan yang penting cari jodoh. HAHAHA. Kau ingat cari jodoh macam cari kain ke? Abaikan. Rasa-rasanya nak pergi makan angin sampai perut kembung. Lepas tu pergi lepaskan angin merata-rata. HAHAHA. Kerja gila. Okeh, otak aku memang gila cuma aku tak gila. Masih siuman.

Hari ni mungkin akan meluangkan masa yang lebih kepada blog supaya minggu depan takkan ada rasa rindu yang melampau. Seminggu saya cuti, nak penuhkan perut dengan angin. Lepas tu akan balik semula ke pejabat, memulakan hari-hari kerja seperti biasa. Mungkin akan lebih menarik. Mungkin. Tapi tak pasti.

Tapi semalam, tetiba-tiba saya rasa macam... macam sesuatu lah. Kawan lama saya ajak keluar. Sebab dia ada kerja di Johor. Nak pergi tapi saya malu. Wei, aku ni nampak je brutal tapi pemalu jugak tau. Tapi saya pandai bagi alasan. Mungkin lain kali boleh jumpa. Dia macam sikit hampa, tapi nak buat macam mana. Kereta lembu yang saya order belum dapat lagi. Takkan nak pergi jumpa dia naik bas. Okeh, tak nak cerita pasal bas. Nanti merepek tak tentu pasal. Saya tak ready mental dan fizikal lagi kalau keluar bab-bab nak jumpa orang ni. Nak-nak lagi orang tu memang tak pernah jumpa. (????)

Nak makan limau lagi. Sebab semalam bos dah cakap suruh saya makan banyak-banyak. Nanti tak abes sampai lepas raya cina pun ada. Boleh kempiskan perut secara tak langsung. Trylah kalau tak percaya. Saya makan 2 biji sehari, perut saya kempis sebanyak 2 inci. Kalau 4 biji, turun 4 inci. Kalau lagi banyak, mungkin ukur lilit pinggang akan jadi negatif. HAHAHA. Percayalah cakap aku yang tak berapa boleh percaya ni.

Dah-dah, melalut banyak sangat. Nanti orang bosan nak baca. Bukan best pun blog ni. Banyak lagi blog yang best kat list sebelah kanan sana. Pergilah tengok.

0 comments:

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards