• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

LAI LAI.. LIMAU FREE.. LAI LAI..

Limau limau.. Mulah mulah..Mali beli limau mulah.. Lai lai..

Kat office sekarang ni dah macam gudang penyimpanan limau pula. Berpuluh kotak, beratus biji. Sampai dah pening dah tengok kotak limau ni. Baru tengok kotak dah pening, belum makan lagi.

Last week, mami bawak balik 2 kotak sederhana besar buah limau. Bos dia bagi. Semalam pulak aku bawak balik 1 kotak besar buah limau. Muka pun aku rasa dah macam limau dah. Hari-hari makan sampai naik sebu perut. Semalam je kat office aku bantai 2 biji limau, actually 1 1/2. Tak larat nak habiskan sebab perut dah rasa lain macam.

Malam tadi, memang betul jangkaan aku. Mesti perut aku meragam. Pukul 12 memang sakit gila. Sakit macam nak beranak je rasanya. Betul ke sakit nak beranak macam tu? Entah la. Maybe lagi sakit kot. Guling sana, guling sini, tak boleh nak tido. Masuk bilik termenung tak payah cakap la berapa kali. Tapi tak reda-reda jugak. Sampai pak cik aku pun dah naik pelik aku berlari turun tangga masuk tandas. Macam lari je tandas tu aku kejar.

Termenung 10-15 minit. Usaha sia-sia. Aku naik fed up sampai aku rasa macam nak pakai lampin pakai buang untuk orang dewasa pulak. HAHAHA. Lepas aku sapu Vicks kat perut, dah ok sikit ( Vicks bukan produk amerika kan? kalau ye bagitau eh? sekarang juga aku buang). Macam ni rupanya penangan makan buah limau overdose. Aku cam serik dah nak makan. Tapi bila tengok buah limau tu, macam comel je dia panggil aku suruh makan. Nak-nak lagi yang rasa dia manis. Tercabar betul rasa. Baru je nak boikot buah limau sebab dah mendaruratkan perut aku.

Serius, aku ada tips ni kepada sesiapa yang nak kempiskan perut bagi yang mempunyai masalah perut TERbuncit. Sengaja buncit bukan dengan rela hati la ni. Sedar-sedar perut dah buncit pastu tak tau nak buat macam mana nak bagi dia kempis balik. Ambil kesempatan makan buah limau atau oren free yang bos korang bagi atau kawan-kawan bagi. Makan dalam kuantiti yang banyak, pasti anda akan dapat perhatikan perubahan perut dalam masa kurang dari 24 jam. Aku dah alami semalam. Dan aku rasa perut aku dah terlebih kempis. Eceh. Cuma kena tahan ulang alik masuk bilik termenung la. Kalau sesiapa yang masuk bilik termenung yang kena bayar, kena sediakan syiling secukupnya. Takut-takut tak sempat pula nanti.

Apa da aku merepek. Tapi perenggan yang atas ni aku tak tipu. Pinggang aku dah jadi 23 inci daripada 33 inci (nampak sangat penipu). HUHU. Baju semua dah longgar dah (tipu lagi). Apa tunggu lagi, teruskan memakan buah oren untuk mendapatkan pinggang yang ramping serta perut yang leper. Pesanan khidmat masyarakat ini ditaja oleh Persatuan Oren Mengkempiskan Perut Sedunia.

2 comments:

Anonymous said...

nak limau....
bak sini 2 kotak bleh?

hehhehe...mengidam limau nih...


Recent blog post: ♥...20 Sebab Lelaki Tak Kawin-Kawin...♥

Anonymous said...

meh bagi address.. :-D
nnt saya poskn.. :)

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards