• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

PERGINYA 2008, HADIRNYA 2009

Tahun 2009 telah pun bermula. Selamat tinggal 2008. Kenangan manis dan pahit telah pun dilalui. Tapi kehidupan mesti diteruskan. Tiada guna menoleh kebelakang. So, Jangan Pandang Belakang okeh? Sedikit bingkisan mengenai tahun 2008.

---------------------------------

JANUARY
  • Masih lagi belajar di UKM. Semester terakhir yang dinantikan sudahpun tiba. Belajar macam nak gila sebab nak score lah kononnya.
  • Clash dengan bekas kekasih hati tapi rasa bahagia setelah putus. Aku pun tak tau macam mana aku boleh berani minta putus dengan dia. *orang ketiga, keempat takda masuk campur okeh*

FEBRUARY
  • Pergi Career Talk dengan Great Eastern, tetibe rasa semangat nak kerja kat sini tapi expectation diorang sangat tinggi. Nak minta jadi cleaner pun aku rasa kena ada degree juga kot. Entah la.
  • Dapat anak buah lagi satu. Nurul Husna nama dia.
MARCH
  • Buat kerja part-time kat UKM. Best pulak kerja dgn mak-cik tak-ingat-nama-tu. Dia baik hati sangat. Pengalaman nih. Tapi dia suka cerita pasal politik which is aku tak suka.
APRIL
  • Sibuk dengan thesis and final exam. Bulan yang disaster.
MAY
  • 13 May- present thesis. Nasib baik okay tak kena banyak soal. Last day di UKM. Sedih-sedih bersama kawan-kawan lepas present thesis.
  • 15 May- gigi saya sudah bebas. Buka braces dan menjadi seseorang yang baru iaitu manusia tanpa bergigi besi lagi. *saya rindu mau pakai braces*
  • Wait2, saya jadi seorang wanita berumur 22 tahun pada bulan ni. HEHE
JUNE
  • Heaven gila, sudah tamat belajar. Tak payah nak pikir lagi macam mana nak study segala.
  • 9 June- saya mula kerja. Timba pengalaman walaupun kerja sementara.
JULY
  • Masa dapat gaji pertama sangat seronok rasa. Duit hasil titik peluh sendiri. Sebelum ni tak payah berpeluh-peluh pun boleh dapat duit, tapi sekarang tak lagi.
AUGUST
  • 9 August- kawan saya, ketua pelajar STF 2003 , Norhidayah Jaris kawen. Tapi saya tak dapat datang sebab sibuk.
  • 10 August- akhirnya konvo juga. Sudah jadi manusia yang mempunyai Degree.
  • 13 August- dormate saya masa di sekolah berkahwin, Nurul Ashikin Ahmad, rakan baik kepada Norhidayah Jaris. *kawan baik kena kawin serentak ek?*
  • Mula berblog. HUHU
  • Saya berkawan dengan 'seseorang'.
SEPTEMBER
  • Allah panjangkan umur dan beri kesihatan yang baik supaya dapat berpuasa dalam bulan puasa.
OCTOBER
  • Hari raya, seronok balik kampung.
  • 12 Oct- Mak Long saya meninggal pada hari raya ke -12.
NOVEMBER
  • Hubungan saya dengan 'seseorang' tersebut putus. Habis cerita.
  • U-mobile yang jahat suruh saya bayar bil sebanyak RM30.15 . Kedekut sungguh, apa kata halalkan saje. Dapat nombor cantik, 0182070602 tapi kat tempat saya coverage 3G tak berapa kuat. Jadi saya cancelkan line tersebut.
DECEMBER
  • Bulan paling disaster buat saya.
  • Saya korbankan rambut yang panjang menjadi pendek sempena Hari Raya Korban.
  • Saya hijrah, tak mau cerita lagi.
  • Saya buat azam baru. Saya dapat hidup baru.
----------------------------------

Sedikit sebanyak perkara yang berlaku sekitar 2008. Mak cik saya cakap pagi tadi;
"Sebelum beri kebahagiaan dan kesenangan kepada umatNya, Allah akan uji dahulu dengan kesusahan,"
Saya tahu Allah Maha Adil. Saya nak mulakan 2009 dengan sesuatu yang lebih bermakna. Ingat, Jangan Pandang Belakang congkak. Terima kasih banyak-banyak kepada kawan-kawan di blog yang banyak support saya, beri saya semangat dan kata-kata nasihat. Selamat Tahun Baru dan semoga dengan kedatangan tahun ini memberikan seribu kebaikan dan rahmat kepada semua.




6 comments:

Cikgu Ije said...

a'a la!

seronok bace sb da habis studi da~ uhu. =)

semoga tahun baru mendatangkan bahagia berpanjangan. insyaAllah.

BE POSITIVE! *tibe2.. ehe. =)

anyway, hepi new year!

my name is Ain said...

goasop::
thanx!

sabar, xlama lagi awk habis la stdy.. blaja rajin2..*tetibe*

yeah, positif senantiasa...

hepy new year jugaaaa.

sif said...

deym!!KO KNL DAYAH JARIS..
aku n ca-ah knl die since primary skool lg..ktorg tige2 len skola tp 1 tempat tuition then knl smpi skang..tp aku n ca-ah xla rpt sgt dgn dayah sbb ms form1 die g stf..then contact blk ms ktorg same2 mek klas MUET lps spm..then die kawen!tp ktorg pon xsempt g majlis die..aku ym die gak..hahaha.wat a small world..pusing2 jumpe org yg same..huih~

my name is Ain said...

suzi::
la...kecik betol dunia ni..
em..die la head student aku ms skola dulu..huhu..haih, kau bile lagik mau kawen? haha

Unknown said...

Selamat Tahun Baru Ain : walaupun kita sekadar gini2 - tentunya sesama insan tentunya saya bersangkabaik pada ain dan semua keadaan....semuga hari2 seterusnya Ain dan saya dan kita semua diberkatiNya.dan hidup secara harmonis berdasarkan fakta dan lunas kehidupan.....

Yang baik 2008.terus dikekalkan.yang buruk 2008.itulah bukan pengudah.....

my name is Ain said...

jinggo::
ye, selamat tahun baru juga..
terima kasih juga..

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards