• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

2 PERKARA AJAIB

Siapa semalam ada melihat bulan dan bintang yang berada pada kedudukan yang sangat comel? Tak da? Sesiapa yang no. telefon dia ada dalam handphone aku maybe ada dapat mesej suruh pandang kelangit. Masya-Allah, sangat rugi kepada sesiapa yang tak dapat melihat kedudukan bulan sabit serta dua rakannya, iaitu bintang. Comel sangat.

Seorang rakan (ehem, betul la rakan) telah menghantar mesej menyuruh aku memandang kelangit. Cepat-cepat aku lari keluar rumah macam rumah aku dah terbakar nak panggil bomba suruh padam api. Cari-cari tak nampak pun bulan, yang aku nampak hanyalah bintang je. Nak keluar segan pulak sebab ada one group budak lelaki ni tengah lepak-lepak tak jauh je dari rumah aku. Tapi sebab nak sangat tengok apa yang pelik yang telah berlaku kepada bulan dan bintang, maka aku pun tak peduli terus berlari anak ke luar rumah dengan memakai baju tidur tersebut (sangat malu at that time, tapi tebalkan muka jugak). Ternganga mulut aku, tercengang, terbangak, terkesima... dan semua yang TER lah (tak TERmasuk terkentut ye). Kesian betul siapa yang tak dapat tengok semalam, takpa, aku sangat baik hati. Semalam memang hari berlari sedunia. Lepas berlari keluar nak tengok bulan dan bintang, aku berlari pulak ke dalam untuk mengambil camera aku. Camera cikai aku tu la.


Tak berapa jelas...
Tangan saya parkinson sekejap..













Owh...
Saya ingatkan hanya parkinson sekejap..
Tapi lama jugak..
Lihat saja Gambar ini..
Bulan dan bintang ketawa sampai bergegar menggelakkan saya..







Ok, this one much better la dari tadi.
Tapi..
Still ada jugak parkinson...




#Camera saya camera murah yang dibeli di pasar malam sebab itu tidak memberikan kualiti gambar yang cantik seperti camera mahal anda. Harap paham



Hati saya memang sangat tersentuh melihat kejadian alam yang ajaib-ajaib macam ni (like jakun la). Dalam hati hanya mampu memuji kekuasaan Allah. Lepas je mengambil gambar, saya pun melakukan tanggungjawab saya seperti biasa, iaitu mensiram pokok. Kawan saya yang tadi cakap macam cerita P. Ramli pulak siram pokok malam-malam. Ye ke? Saya tak tahu sebab saya tak berapa gemar menonton filem dulu-dulu. Ngee~. Jangan marah saya okeh. Memang saya tidak gemar. Kalau emak saya buka siaran yang ada that type of story, memang saya lari masuk bilik. Kunci lepas tu tidur lagi best.

Saya punyalah terkejut bila saya terlihat satu lagi keajaiban yang menunjukkan betapa hebatnya kuasa Allah. Tak percaya, saya belek dua tiga kali. Saya terkejut, memang terkejut sambil menjerti-jerit panggil mummy. Macam orang gila i tell you. HAHAHA.




Nampak macam bunga-bunga biasa. Dapat tak anda perhatikan apakah keistimewaan yang terdapat pada bunga ni? Saya rasa, penjual bunga ini pun tidak perasan akan keistimewaannya. dah la dijual pada harga yang jauh lebih mahal daripada harga kebiasaan yang kami beli.

(pandangan dari depan)

See! Saya dah cakap, bunga ini bukan sebarang bunga yang terdapat di mana-mana. Bunga ini adalah bunga kembar. Kembar siam.. Ngee~



(pandangan dari depan)


Pada mulanya memang saya terkejut. Tapi sekarang tidak lagi. HAHAHAHA. Tiba-tiba terasa bangga sebab mempunyai bunga kembar (dengan harapan suatu hari nanti mendapat anak yang kembar juga). Takda kaitan langsung.


(pandangan dari belakang)

0 comments:

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards