• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

CHA-YA-NUN-ALIF

SAKIT HATI!

Perkataan yang berlegar-legar kat kepala otak sekarang. Hangin satu badan aku bila minta payment dekat customer, dia boleh kata macam ni,
" I did not received any invoice or insurance cover note. Please take note. Please co all the necessary before chasing payment. Thank you."
Amboi-amboi, sesedap mulut je kau cakap aku tak de faks cover note. Yang aku faks sampai tiga empat puloh kali tu ape? Tu yang aku benci betul bila berurusan dengan manusia yang banyak kerenah macam cha-ya-nun-alif ni.. Dah la, duduk kat ceruk Selangor sana, nak faks punyalah mahal. Nak suruh buat payment pun susah. Nak suruh issue CV bukan main paksa-paksa lagi. Benci betul aku dengan manusia macam ni. Setiap kali salesman dia datang office, memang aku buat muka tempe kat depan dia sebab aku menyampah, dan dia suka menyusahkan aku. Even bos aku pun xde suruh macam-macam. Bukan kau yang bayar gaji aku, so jangan nak perintah aku macam aku ni kuli batak kau.

Argh!!!! Bencilah, pagi-pagi dah suka merosakkan mood kerja aku.. Dah la jerawat banyak naik kat muka (ada kaitan kah?).


#Angin dah masuk dalam perut sampai rasa macam nak muntah.

8 comments:

- jinggo - said...

he...jangan angin satu badan ain...saya lagilah : berurusan dengan LO kerajaan - bukan sedikit ( 5 LO ). Last week ke DBKL - masyallah - borang claim dah hantar 3 bulan dulu.dia kata belum hantar - sampai terkeluar angin dibuatnya. Inilah masalah usahawan melayu.......PJKN ( rakan muda ) 6 bulan : macam2 nak kena isi.dah isi kata belum isi....lagi angin dibuatnya.

Moralnya : jangan berangin....La Tahzan.....

mademoiselle ain said...

jinggo::
masalahnya, bukan kita saja2 nak naik angin tak tentu pasal..
salah mereka boleh kata kita pulak yg tak buat kerja..apa ingat kita ni mkn gaji buta ke? memang saja nak naikkan angin orang pagi2 nih..
dah la bos leh lak tuduh nampak saya dating hari sabtu malam, pdhal sy blk kmpg ddk ngan mak kat rumah.. bf pn lglh xde..hish, mmg bertambah angin kt bdn..

**bulan dah nak penuh, tu yg tetibe angin..

astarghfirullah

tihara said...

itu lah die adat layan customer...sbb tu la ade slogan customer is right,customer is the king...merujuk kpd business com.baru lah faham betapa pentingya customer yang haprak cemni untuk poket kite..ngee..

mademoiselle ain said...

tihara::
emm..mmg la customer always right..
abes kalo die xnk byr opn still right jgk ke?
huhu..naseb sy ni bkn customer servis exec..kalo x mau sume sy angin..haha

missy suzi said...

dealing with customers is not the easy job..it's easier said than done..
susah2 ko lempang jew customer tuh!
yup!customer always rite but we shud respect each other what ever it takes.
then if the customer never get it,then we got the rite to kill them!hahahahaha~

mademoiselle ain said...

suzi::
tau xpe..aku rs cam nak bunuh je manusia tu..dah la ble suruh aku wat quotation sampai 4kali..nmpk sangat kedekut.. siap nnt aku tutup sume periuk nasi ko..har har har..dengki gile..

goasop said...

huk3. ye ye je tulis jawi. adeh la. haru gak jpe manusia cha ya nun alif yang kunun terer itu. huks

mademoiselle ain said...

goasop::
nak kasik dramatik sket, tu yg tulis guna jawi tuh..huhu

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards