• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

Warkah untuk Diary #01

Ahad, 14 Disember 2008

Saya sangat buntu.
Saya tak tahu macam mana nak explain kat dia yang saya dah tak ada rasa apa-apa lagi pada dia.
Bukan saya yang minta.
Dia yang paksa supaya saya buat mcm ni.
Dia juga yang cakap yang dia hanya anggap saya sebagai kawan.
Tapi masa tu saya rasa saya sebenarnya dah mula suka pada dia.
Tapi bila dia cakap macam tu, saya terima seadanya.
Tapi bila saya dah redha yang hubungan kami ni hanyalah kawan, dia datang lagi dan lagi.
Dan merayu seolah-olah saya ni bukan manusia.
Dia ingat saya ni apa?
Bola ke, senang-senang nak tendang saya ke sana ke mari.
Simpan saya bila diperlukan, bila rasa tak perlu, tendang saya jauh-jauh.
Saya juga manusia yang ada hati dan perasaan.
Dan saya juga mempunyai perasaan.
Saya dah buntu dan tak tahu nak buat apa lagi.
Hakikatnya saya tak suka bila dipaksa itu dan ini.
Dan saya cukup tak suka manusia yang tak paham-paham apa yang saya makdsudkan.
Saya rasa macam nak benci dia, tapi saya tahu itu perkara tak baik.
Sedangkan Nabi pun memaafkan umatnya apatah lagi saya yang hanya manusia yang hina.
Maaflah, saya memang tidak boleh terima dia lagi dalam hidup saya.
Sorry to say, i have to do what i have to do.
Dia pun pernah cakap, carilah someone yang lebih memahami diri saya.

Sekarang, saya pula nak cakap, awak carilah someone yang boleh penuhi segala kemahuan dan kehendak awak.
Yang betul-betul memahami awak.
Saya bukan perempuan seperti yang awak sangkakan.
Saya ada maruah, saya ada keluarga dan saya ada iman.
Saya tak mahu lagi dengar semua pujuk rayu awak, sebab saya rasa semua tu dah basi.
So, please, i'm begging you. Tolong faham prinsip saya.

Kalaulah saya ada kekuatan untuk berkata-kata seperti itu kepada dia.
Hakikatnya, dia takkan pernah faham apa yang saya kata kerana dia suka mendesak saya.
Dairy, hanya pada kamu saya mampu berkata-kata.



8.43 malam
Kamar tidur yang dingin

6 comments:

Sarah Ezeeliya said...

oit aper hal?
dah tinggalkan blom?
jangan ditunggu algik manusia seperti itu..

mademoiselle ain said...

sarah::
entah la, susah nk ckp mcm mane..
mmg dh lame aku buang dia jauh2..
tp dia asyik dtg tanpa diundang..
like i said..tak paham-paham bahasa.
dia juga yg nk mcm ni, at the end, dia nk blk kt aku.. pe hal? ceh, dh jd luahan perasaan lak..huhu

cIk JanNah said...

adeh;
lau kamo rse die x ptt wjd in ur life
harus buang je die jauh2..
cari yg laen..
myb ade da btter one 4 u kan?

mademoiselle ain said...

cik jannah::
dah lama campak dia dkt laut mati.
masalahnya dia yg tak paham2..
dia yg mulakan, pastu nk mcm dulu blk.. mana boleh. saya adalah seorng yg pendendam.. tp xsmpai hati nk sakitkan hati org.. at the end, sendiri yg sakit hati..huhu..

yeah, setiap manusia diciptakan mempunyai psgn msg2..

arryani said...

Salam Dik...

I Likeee.....

mademoiselle ain said...

arryani::
hehe..thanx!

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards