• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

Tag

Disebabkan tidak mahu menghampakan seorang kenalan baru di blog ini, maka saya pun menjawablah tag yang telah diberikan oleh individu tersebut iaitu Tiha. Baca Tiha, jangan tak baca. Yang lain nak baca pun tak kesah. Lagi saya suka.. Saya suka kepada perkara yang membuatkan saya suka dan membuatkan orang lain suka. Belit-belit dah.


1) Pernahkah anda melihat pemandangan yang paling menarik sekali dan di manakah lokasinya?
Pernah, pertama sekali semasa di Paris iaitu pada tahun 2001 selepas saya PMR. Cantik sekali pemandangan di Eiffel Tower tersebut. Ngee~.

Yang kedua di Italy. Saya rindu sangat nak naik gondola tersebut. Sangat romantik i tell you. Nak pergi honeymoon kat sana lah. HAHA

Ada satu tempat tu, saya tak tahu di mana sebab ia muncul hanya dalam mimpi. Memang sangat cantik. Rasa macam dekat wonderland je (Alice in Wonderland).


Saya snap picture ini semalam semasa makan. Kami makan di gerai yang lokasinya terletak di seberang sungai. Di seberang yang lagi satu adalah kawasan kediaman nelayan. Nice. Sangat suka. Pemandangan matahari terbenam.


(klik gambar untuk pembesaran)


2) Pernahkah anda menikmati hidangan paling lazat sekali. Sebutkan dua sahaja?
Kueh Teow KungFu Free (orang belanja sebab tu sedap)

Makanan yang saya masak sebab saya takkan mengaku saya masak tak sedap walaupun memang tak sedap.

3) Pernahkah anda merasa terlalu sedih. sebutkan kenapa?
1. Semasa arwah nenek saya meninggal. Saya sangat sayang sama dia dan dia pun sangat sayang pada saya. Dia meninggal masa saya di asrama. Nasib saya sempat tatap wajah dia buat kali terakhir, cuma saya terkilan tak dapat minta ampun dan maaf daripada dia. Sampai sekarang, kalau saya teringatkan dia, saya akan menangis.

2. Rumah saya dilanda banjir yang sangat teruk sebanyak 2 kali pada tahun 2006 kalau tak silap. Saya sangat sedih sebab banyak barang saya yang musnah tapi saya redha sebab itu ujian Allah.
4) Pernahkah anda menyelam di dalam laut? sebutkan di mana?
Pernah, pada hari Jumaat bertarikh 30 Februari 1999. Lokasi di atas katil. Destinasi dalam mimpi di Pulau Pangkor.
5) Pernahkah anda mengalami situasi yang agak menyeramkan? ceritakan..
Yes, semasa menonton filem seram. Semua cerita hantu tak termasuk Puaka Niyang Rapik yang membuatkan saya tergelak.

Pernah mengalami kejadian misteri semasa di asrama tapi saya tetap cool.
6) Pernahkah anda meniru dalam peperiksaan?
Pernah memberi orang tiru semasa peperiksaan UPSR. Sangat baik hati kan saya? Dan individu yang meniru saya tu mendapat 3A 2B. HAHAHA.
7) Pernahkah anda menonton TV sehari suntuk?
Owh... kegemaran saya semasa di kampus. Sangat malas belajar dan sangat suka menonton TV sehingga lewat malam. Cerita apa yang saya tonton pun tidak tahu sebab kebanyakannya saya tonton sambil menutup mata.
8) Pernahkah anda window shopping dari 10 pagi hingga ke 10 malam? Bila dan di mana.
Sangat selalu buat semasa di kampus dulu apabila keluar dengan rakan-rakan. Sangat bersuka ria sampai terlupa tengok jam dah lewat malam.
9) Pernahkah anda menerima hadiah paling berharga? sebutkan tidak lebih dari 10.
  • Gelang emas pemberian emak kerana mendapat no. 1 dalam periksa (saya tetap rasa mahal walaupun orang nak cakap murah).
  • Kalkulator saintifik sebab dapat 8A dalam PMR and masa tu orang tak pakai lagi kalkulator tersebut tapi saya dah pakai (saya tetap rasa mahal sebab pak cik saya yang beri pada saya)
  • Jam tangan Quartz pemberian my-ex (saya tetap rasa mahal walaupun ada orang yang dapat jam Rolex dari bf dia)
  • Bunga ros 12 kuntum semasa konvokesyen saya daripada emak dan mak cik-mak cik kesayangan saya (walaupun harga dia murah tapi saya tetap rasa mahal sebab mereka yang beri)
  • dah la, malas nak tulis dah...
10) Pernahkan anda rasa diri dihargai? oleh siapa dan sebab apa.
Always. Keluarga saya membuatkan saya rasa diri saya dihargai kerana mereka menghargai saya seperti mana saya menghargai mereka. Hagrailah keluarga anda sementara mereka masih ada.
11) Pernahkah anda minum teh herba? sodap tak..sebutkan jenis herba..
Owh.. i do not like herbal tea. Bau dia kadang-kadang buat saya loya.



##Yang berwarna merah, situasi tersebut tidak pernah berlaku..
HEHEHEHE..
Jangan marah.


5 comments:

Tie HT said...

tq..much2..bijak dan kreatif sungguh jawapan anda itu..sbnrnye soklan2 ni ade sikit kaitan dgn hidup akak terutamenye soping smpai kul 10 mlm..ms 2 pn ng kwn2 ms kt upm dlu..blk umah kat kul 12 bru sampai..kenangan itu sudah 7 thn ia berlalu.

nurulshima said...

omigod ain..kejamnye letak dat pic..datangla blog.tgk gambar orang kawen..haha

my name is Ain said...

ronnie>> jahat ke? tak pe, dh inform kat my bro.. he's cool man..haha

nurulshima said...

takla jahat..nakal! btw, i think kan kan..mmg ain patut kawen dlu pun before wat masters..hahah

my name is Ain said...

ronnie>> kawen dulu.. ala, cm xbest je perkataan tuh sbb calon pn tadak..huhu..

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards