• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

Pencuri moden

Actually hari ni, mood macam tak berapa nak ada, idea pun tak berapa nak datang. Kerjaan di kantor punyalah banyaknya, tersangat banyak. Tapi masih sempat mencuri masa meng'update' blog. Kan aku dah mula jadi pencuri. Sebelum ni sudah pandai mencuri hati orang, sekarang sudah pandai mencuri masa pulak. Lepas ni curi apa lagi? Astarghfirullah..... Ha Ha Ha. Insaf sekejap.


Few days ago, aku ada pergi hospital untuk melawat doktor-doktor hensem di sana. Em, takkan la pergi hospital nak makan free kan, mestilah melawat orang sakit atau aku sendiri yang sakit. Tapi dalam kes ni, aku pergi melawat orang yang sakit. Sebenarnya pergi melawat secara tidak rela sebab telah berjanji bersama Olivia di TV2, tapi dipaksa juga pergi sebab nanti tak ada orang nak hantar aku balik rumah. Maka aku pun pergi tanpa rela. Nasiblah ada teman.

Sampai-sampai je hospital, tekak aku semacam loya. Apasal bau hospital hari ni busok sangat? Baru lepas sembur ubat denggi ke? Ha HA Ha. Tak ke soalan bodoh tu namanya. Serius, memang busuk daripada biasa. Setelah bersalam-salaman dengan manusia yang ada di wad tersebut (bukan semua orang aku salam, sedara-mara je), maka aku pun tunggu di luar. Aku cakap dengan sepupu aku yang ikut masa tu, " Kak Long, jom lepak kat luar. Rimas la orang tengok-tengok aku." Ha Ha Ha. Perasan diva gila. Memang aku rimas, sebab masuk2 wad je, orang ramai. Pastu kena salam orang yang ada kat situ, semua mata tertumpu pada aku dengan sepupu aku. Aku pun cakap dengan mami aku tunggu kat luar, malas nak duduk dala wad. Bau busuk. " Jom cari jodoh, kalau tak ada jodoh kita cari pasal," aku cakap dengan sepupu aku. Dia gelak je.

Dengan perut yang lapar nak mati ni, aku pun berlari-lari macam kanak-kanak menuju ke kedai kat dalam hospital tersebut. Sampai-sampai je dah tutup. Punah harapan aku nak makan coklatBytes. Aku pun tak tau nak buat apa, so aku mencadangkan supaya pergi men'snap' gambar. Macam diva-diva la. Tapi, tiba-tiba azan maghrib pulak. So, tak jadi la. Aku pun duduk kat bangku dengan sepupu aku membaca buku. Nasib dalam beg aku ada dua buku. Reader's Digest dengan Jangan Bersedih. So, kitorang baca sorang satu, menunggu mak cik aku selesai melawat orang sakit sambil berlagak semacam ulat buku. Tapi sebenarnya tak pun. Mak cik aku cakap ulat tahi. Jahat kan?


Buku yang aku baca sampai juling tapi tak habis-habis jugak.


Buruk gila, tangan sape la ni. Huh, konon ulat buku la. Konon je.


Ni la dia pelakon utama, Si Ulat Buku (tipu). Apsal dari tepi nampak berisi nih? Makanya jangan sesekali mensnap pic dari tepi lepas nih. Hu hu hu.

Bosan gila hari ni, serius. Dengan kerja yang bertimbun-timbun. Tapi tak apa, lepas ni aku akan belajar mencuri lagi. Mencuri dengar perbualan bos. Ha Ha. Walau sepatah pun sebenarnya aku memang tak paham. And nak curi lagi lepas ni. Curi masa korang supaya baca blog aku. Hu hu hu.

0 comments:

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards