• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

What A Funny Ghost Story

Pernah tak tengok cerita Sleepy Hollow yang Johnny Depp berlakon sekitar tahun 1999. Aku ingat lagi cerita ni aku tengok dekat asrama masa aku form 1. Dengan bayaran cuma RM0.50 (saje je nak tulis RM biar nampak mcm mahal..ngee~), kami dibenarkan memasuki dewan yang cukup besar yang mempunyai skrin layar yang juga cukup besar. Cuma kena duduk atas lantai la, maklumlah dewan sekolah kan. Pergh, time tu aku rasa aku sorang la yang paling berani tengok cerita hantu sebab bila ada tayangan cerita hantu, kawan-kawan aku mesti ajak aku, and pastu diorang duduk belakang aku konon-konon macam menyorok la daripada TERtengok cerita hantu tuh.

Time tu pun aku memang rasa diri aku berani pun sebab apa, sebab bila aku tengok sekeliling kan, aku sorang je yang tengok cerita hantu tak tutup mata. Yang lain tak payah cakap lah, ada yang tutup mata dengan tangan, dengan bantal pun ada, siap bawak bantal busok masuk dewan. Aku memang rasa cool gila la time tuh. Cehhhh. Tapi yang peliknya, aku kalau tengok cerita hantu, aku tak tutup mata tapi aku tutup mulut. Tahu tak kenapa? HA HA HA HA. Ni cara aku dari dulu kalau tengok cerita hantu sebabnya kalau aku terkejut dengar orang menjerit atau aku sendiri terkejut, tak adalah suara aku terkeluar. Ececeh. Konon nak cover la.

Tu dulu la, tapi sekarang ni, kalau aku tengok cerita hantu, memang tak ada nak rasa takut punya. Tutup mulut, dah tak payah dah, tutup mata, jauh sekali. Yang peliknya aku makin gelak adalah. Tak boleh tahan aku tengok cerita hantu sekarang. Nama cerita hantu, tapi boleh lak gelak-gelak. Aku rasa director and producer tu tersalah classified diorang punya drama la. Tak caya korang tengok la cerita Puaka Niyang Merepek (Rapik actually tapi aku yang tukar). >Sila klik kalau nak baca komen lagi klaka<. Aku rasa hantu tu mati belum sempat dia pakai braces. Tu yang berterabur gigi. Lawak-lawak. Tengok je gigi aku sekarang nih. Dah rata dan cantik, tapi gigi aku sebelum ni tak adalah jongang macam gigi hantu tu. NGEE.

Tak paham betul aku, macam mana la diorang leh buat cerita yang mengarut macam tu. Pelik bin ajaib (anak sape nih?). Kalau nak compare dengan cerita sebelum ni, (apa tajuk dia? Kekasihku Seru ek?) memang tak boleh lawan la dengan kualiti video dia lagi and sound effect yang memang aku rasa gempak la untuk drama Malaysia. HA HA HA HA. Sesiapa yang yang ada pasang niat nak buat cerita hantu tu, pikir-pikir la dulu, buat research ke, ape ke, ni macam ASAL BOLEH je. Ni cuma pandangan aku, terpulang la orang lain kan. Lain manusia lain citarasa. Cuti-cuti Malaysia ( ada kaitan ke?) Abaikan.


## Mak saya baru saja menelefon saya.
Yahoooo!
Emak membelikan sesuatu untuk saya.
NGEE~
Tapi..
.
.
.
.
.
Emak saya tak jadi pulang hari ini.
T___________T
Dia pulang esok.
T___________T
(warna merah sebab saya nangis air mata darah)

0 comments:

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards