• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

Mimpi dalam mimpi

Okeh! Tadi ada orang telah berbangga sebab nama dia telah disebutkan dalam previous entry. Ha Ha. Tak apa. Sekarang tak nak mention nama siapa-siapa sebab aku nak cerita pasal mimpi. Mimpi yang aku nak cerita ni bukannya mimpi basah, aik? Tidak sama sekali. Mimpi yang aku nak cerita ni adalah MIMPI DALAM MIMPI. Tahu tak apa itu mimpi dalam mimpi. Bukan janji tinggal janji tau tapi mimpi dalam mimpi. Mimpi dalam mimpi adalah merupakan suatu mimpi yang dialami semasa kita sedang bermimpi. Paham? Tak paham tak apa, kita proceed next paragraph.

2 hari sebelum ni, aku telah bermimpi yang sangat syok. Nak tahu? Jaga tepi kain orang je, cuba jaga tepi kain sendiri dulu. Siapa yang pakai kain la, yang pakai seluar tak payah. *abaikan* . Sekarang ni aku nak bercerita mengenai mimpi pertama yang aku alami 2 hari lepas lah. Okeh, mimpi die mcm ni.

Dalam mimpi tu, aku mimpi aku naik keretapi dari Rengit ke Kluang (kedua-dua tempat ni terletak di Johor). Aku tak tahulah, apa yang ada dekat Rengit ngan Kluang sampai aku boleh mimpi dua-dua tempat ni. Cuba la mimpi Paris ngan Italy ke, best sket. Ni ala, tempat biasa2 je. Em, abaikan. Okeh, nak dijadikan cerita, aku naik keretapi menuju ke Kluang untuk pergi bermandi-manda di laut. Aku tak tahu pulak selama ni ada laut dekat Kluang. Ada ke? Emm, xde la. Masa mandi tu memang syok gila la, aku siap pakai bikini lagi. Hu huuuu... Dalam mimpi tak apa. Kat situ memang ramai sangat orang mandi. Masa kitorang tengah syok2 mandi, tiba-tiba datang ombak macam tsunami tu. Tengah-tengah suspen ni tiba-tiba aku terjaga. Nasib tak basah katil aku. Haaaa. Tengok jam baru pukul 3 lebih, aku sambung balik tidur, ingat nak sambung balik mimpi, sekali tak boleh pulak. So, sampai pagi la mimpi aku tu tergantung macam tu.

Ni mimpi kedua aku masa malam semalam or malam tadi. Dalam mimpi aku ni, aku cerita dekat mak aku pasal mimpi yang aku mimpi haritu. Aku cakap la, aku mandi kat laut dekat Kluang, naik keretapi semua-semua. And dalam mimpi ni, aku siap tak kenal adik-beradik aku. Aku lupa nama diorang. Ntah pape punya mimpi ntah sampai aku bangun tidur pagi tadi macam lalok. Aku cerita dengan mak aku sebijik macam mimpi yang aku alami dalam mimpi pertama.

So, aku nak tanya ni. Korang tahu tak apa maksudnye? Ecececeh. Yang aku tahu, orang tua-tua cakap kalau mimpi air maknanya nak dapat rezeki. Kalau mimpi ombak? Nak dapat rezeki melimpah-limpah ke? He He He. Kalau mimpi dalam mimpi pulak? Saje je aku nak tahu.

2 comments:

CoklatChips said...

mimpi dlm mimpi tu mksudnye ko brmimpi yg ko brmimpi.Paham..
Xpe aku pn x paham.Haha.

my name is Ain said...

CC>> haha..

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards