• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

Mengajar komputer secara percuma.

Disebabkan ketiadaan kerja di office untuk hari ini, saya telah dikehendaki mengajar komputer kepada anak bos saya(Skema semacam je ayat nih). Tukar kepada tidak skema, aku kena ajar anak bos aku guna komputer sebab kerja tak banyak. Betol.

Kesian betol diorang nih, mak bapak diorang pasang internet kat rumah untuk diorang maen online games je. Kenapa la diorang ni tak nak belajar buat benda laen. Online business ke, apa-apa la yang boleh mendatangkan duet. Ha ha ha. Cuba la belajar, macam mana nak hack website maybank ke, hack ptptn punya data ke, kan berguna juga untuk masa depan. Kan? Engkau jawab dalam hati je tak pe.

Al-kisah, anak dia ni pinjam pendrive kawan diorang yang ada game, pastu dok maen game tersebut kat pc mak die yang tengah banyak kerja. Naseb la dia tak pakai pc aku yang tak banyak kerja nih. Huhu. Sebab tu la aku tak install program untuk bahasa cina. Naseb korang la, pc ni aku yang guna, aku punya suka.

Apa yang aku ajar? Cara nak transfer folder game dari pendrive kawan dia ke pendrive dia sendiri. Hu hu hu. Aku dengan rela hati membantu tanpa mengenakan sebarang bayaran. Dia ingat boleh paste game tersebut punya short-cut sahaja. Boleh, engkau paste la sebanyak 10 juta sekali pun, engkau tetap tidak boleh bukak. Huhuhu. Aku cakap engkau kena copy dia punya folder, kalau tidak sia-sia sahaja. Setelah di'copy' pendrive penuh pulak. Dah, tu la. Nama je kaya, beli la pendrive yang 4G ke, ni setakat 256MB je. Alah, ciput je tu. Sekarang ni pendrive saiz 8G pun dah ada. Yang lagi besar pun ada, tapi aku tak tau berapa besar sebab aku punya pun 1G je. Ha Ha Ha. Mari gelakkan aku.

Tu la, kelas komputer yang aku ajar hari ni. Nanti esok lusa aku ajar kau macam mana nak download game kat internet and macam mana nak hack dia. Hu hu hu. Aku cakap dalam hati je la. Tak sampai hati nak cakap kat anak dia macam tu, nampak sangat nanti aku pandang rendah. huhuhu. Tak berniat pun. Dah la, nak buka buku komputer, nanti esok dia tanya aku macam mana nak buat duet palsu at least aku boleh jawab. Ha ha ha. Tadi emak dia dah tanya aku kenapa pc dia tak ada suara. Aku jawab dalam hati , sebab dia tak ada mulot lah. Ha Ha Ha. ala, sound device dia lupa install. Ape la, org yang formatkan pc dia ni wat kerja tak abes. Aku yang jadi mangsa. Naseb aku tau sikit-sikit. Okeh-okeh, nak sambung belaja gondam komputer(ayat tak boleh blah).

p/s: aku baru je google tadi, kapasiti terbesar bagi sebuah pendrive adalah sebanyak 520GB.KLIK SINI KALAU NAK TAHU LEBIH LANJUT. Gila semacm ayat dia. pandai-pandai la kau tukar bahasa dia yek.

0 comments:

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards