• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

Jutawan Racun Nyamuk

Semalam nonton cerita seram kat TV2, Urban Legend. Cerita zaman kuno, Lex (watak dalam Smallville) masa tu berambut lagi. Tapi sekarang dah tukar imej botak. Ha Ha Ha. Tak nak cerita pasal Urban Legend, tapi nak cerita lain.


Cerita Sang Nyamuk & Sang Semut

Aku cukup tak puas hati betul dengan 2 ekor binatang ni, yang mana dua-duanya tidak ada kait-mengait langsung dengan cerita Urban Legend tersebut. Sang Nyamuk adalah watak utama dan Sang Semut adalah pelakon tambahan. Aku tak tahulah apa yang ada pada aku ni, mungkin darah aku terlalu manis atau kulit aku terlalu gebu atau.. atau.. atau..?? Atau ape? Entah, nyamuk dengan semut je yang tahu. Tiap-tiap hari, mesti diorang nak datang melawat, lepas tu meninggalkan onar dekat kulit aku yang gebu lagi menggebukan ni (gebu la sangat, jangan percaya). Kalau setakat nak lalu-lalang dekat telinga aku masa aku tido tu aku boleh terima lagi la, ni siap nak gigit-gigit aku pulak. Apa kes? Kalau setakat gigit tak meninggalkan kesan tak apa jugak. Ni dah la gigit, pastu tinggalkan kesan yang sangat buruk sebab warna pink. Hu Hu Hu.

Kulit aku ni dah la sensitif dengan Sang Nyamuk dan Sang Semut. Bila dua-dua makhluk ni gigit aku, konfemlah jadi gatal-gatal, miang-miang, ngade-ngade, semua keluar. Kalau senang hilang tak apa jugak, ni punyalah lama nak hilang. Tu aku tak kesah sangat, yang aku kesahkan adalah perasaan gatal yang teramat sangat. Kena garu sana, kena garu sini. Dah macam kera lak aku tengok diri aku sendiri. Pergh, seksa betul kalau bab gatal-gatal ni, sebab aku takkan stop selagi rasa gatal tu tak hilang. nanti sampai luka-luka la jadinya. Tu yang parut sana, parut sini. Tak guna betul Sang Nyamuk dan Sang Semut ni.

Kat kawasan rumah aunty aku ni boleh dikatakan memang kawasan pembiakan nyamuk. Memang banyak gila nyamuk berbanding dengan kawasan rumah yang kitorang duduk dulu. Even korang tengah mandi pun boleh kena gigit nyamuk. Bayangkan lah, macam mana keadaannya. Bukannya tak sembur ubat denggi ke apa ke, semua dah buat tapi masih tak mati-mati jugak nyamuk-nyamuk ni. Nyamuk mutasi kot. Tapi yang peliknya, kat dalam rumah tu, aku sorang je yang selalu kena gigit. Aunty aku dengan uncle aku tak pernah pulak aku tengok diorang garu-garu. Ha Ha Ha. Maybe sebab aku belom kawen tu yang darah manis lagi. Ha Ha Ha. Gatal jugak nyamuk ni, nak cari anak dara je. Mak dara dengan bapak dara tak nak pulak. Huuuuhh.

Yang Sang Semut si pelakon tambahan ni pun sama. Kitorang ada la buat landscape kecik-kecik kat depan rumah. Punya la banyak gila semut kat situ, sampai nak tanam pokok pun jadi malas sebab takut kena gigit semut. Kalau yang gigit tu sekor dua tak apa jugak, ni segerombolan. Terpijak sarang dia, jawabnya Sarang Hae la. Ha Ha Ha. Puas dah kitorang usahakan macam-macam, letak racun serangga, racun tikus, mee racun semua kitorang dah letak, tapi masih tak berubah. Bengang jugak. Aku rasa aku kena hasilkan satu racun yang boleh membunuh semua serangga terutama sekali nyamuk dan semut. Tak boleh nak pakai ubat nyamuk, sebab nanti bukannya dia mati, makin sihat lagi adalah sebab bagi dia makan ubat kan? Tu yang makin membiak-biak tuh. Bila aku dah berjaya hasilkan racun tu, aku akan pasarkan dekat pasaran gelap. Pasti permintaan banyak, then aku boleh jadi jutawan racun nyamuk. Ha Ha Ha Ha (gelak orang jahat).


**nak buat keje sikit eh, nanti aku curik masa lagi.

4 comments:

CoklatChips said...

Brsyukurlah dari kna gigit dgn singa.
Lg sakit.Haha.

mademoiselle ain said...

kena gigit ngan singa bukan stakat saket, bleh mati teros..huuuuuaaaa

Sarah Ezeeliya said...

haha..
giler hebat kawasn umah aunty eh..
pusat pemeliharaan nyamuk rupenyer..
warna pink kan cantik..aper salahnyer kalu kene geget pon
haha..
jadik cam button ah..haha

mademoiselle ain said...

banyak la..haha..button ek? dh mcm kena chikenpox dh ni.. bintit sana bintit sini..huhu

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards