• Post Title 1

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede ...

  • Post Title 2

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 3

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Quisque sed felis. Aliquam sit amet felis. Mauris semper, velit semper laoreet dictum, quam diam dictum urna, nec placerat elit nisl in quam. Etiam augue pede, molestie eget, rhoncus at, convallis ut, eros. Aliquam pharetra. Nulla ...

  • Post Title 4

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In dapibus. In pretium pede. Donec molestie facilisis ante. Ut a turpis ut ipsum pellentesque tincidunt. Morbi blandit sapien in mauris. Nulla lectus lorem...

Luka parah

Wah, nampak semacam penipu lah bukan? Sebentar tadi berkata tidak cedera, tetapi sekarang sudah mengakui diri luka parah. Kelihatan semacam penipu juga. Bukan apa sebenarnya, memang aku tengah luka parah. Bukannya luka ditangan tetapi luka dihati.

Ha Ha Ha. Semacam jiwang, semacam mengada, semacam-macam. Bukan hendak dilabelkan jiwang, tapi cuma ingin meluahkan perasaan. Sekian lama memendam tapi tak tahu mahu diluahkan dimana. Diluah mati emak, ditelan mati bapak (kan dah keluar pepatah melayu). Tidak mengapa, seorang yang mempunyai jiwa yang ala-ala sasterawan negara memang begini. Cuma tidak mahu ditunjukkan saja. Low profile la katakan.

Ceritanya begini. Kebelakangan ini hati aku telah disakitkan dan telah dilukakan oleh seorang insan yang bernama manusia. Bukan Norman Hakim mahupun sesiapa tetapi cukuplah dikenali sebagai manusia. Tak tahu apa niat dia sebenarnya, tapi aku rasa seperti dipermainkan oleh insan tersebut. Kali ini aku serius, tidak ada unsur penipuan mahupun kelentong. Cuma ketuk tong mungkin ada (Abaikan jika tidak faham). Jika kalian berada ditempat aku mesti korang dapat rasa apa yang aku rasakan sekarang ni. Tapi tu lah, tidak semua rahsia kita boleh dedahkan walaupun kepada rakan yang memang rapat. Sebabnya kadang-kadang teman yang rapat tu juga boleh jadi musuh kita yang paling ketat. (Aku tak tahulah kenapa kalau kita tak suka musuh kita, kita panggil dia musuh ketat. Diikat dengan tali secara ketat-ketat ke?)

Walaupun sebenarnya marah, tapi hati dan naluri aku sebagai perempuan tak dapat menunjukkan kemarahan sebenarnya. Aku hanya memendamkan perasaan marah tersebut. Aku memang betul tak paham apa yang di fikirkan. Sama ada untuk kepentingan orang awam atau Memey? ( Apasal Memey ada kaitan pulak dalam cerita ni?) Abaikan. Maaf, sebenarnya aku sedang cuba untuk tidak merunsingkan fikiran, sebaliknya cuba bertindak seperti 'cool' gila. Kadang-kadang kita kena pandang sekeliling, apa yang dah terjadi.

Aku pun tak paham apa yang dah berlaku kepada diri aku. Tapi itulah yang sebenarnya telah berlaku. Memang susah untuk memahami isi hati orang lain, lebih-lebih lagi bila orang itu umpama 'stranger' dalam hidup kita. Tidak ada angin, tidak ada ribut, tiba-tiba pokok tumbang. Memang la, sebab orang yang tebang pokok tu, takkan orang nak tebang pokok time angin kuat kan? Apalah.

Tak bolehlah mendedahkan perkara tersebut dengan lebih jelas, kerana dikhuatiri akan menyinggung hati orang yang berkaitan mahupun yang tidak (yang tak berkaitan apsal pulak nak terasa?). Biar apa yang berlaku menjadi tauladan kepada diri aku kelak. Kepada sesiapa yang pernah terasa hati dengan aku, aku mintak maaf banyak-banyak. Mungkin cara gurauan aku ada yang korang tak boleh terima. But, that's the way i am. Aku takkan cuba menjadi orang lain untuk menyenangkan hati orang lain.


p/s: Agak emotional sedikit. Maklumlah, hati telah menjadi luka dan parah kan? Mesti tunjuk betapa luka dan parahnya hati ini. Huhuhu.

2 comments:

sif said...

btol!
aku suke phrase ko yg
"kwn yg plg rapat akan jd musuh yg plg ketat!"
btol sgt2.. sbb aku de pengalaman tuh slame idop 22 tahun nih..
skali seumur idop,aku akui itula hakikatnye..tp aku xrs rugi pon sbb die bknla gal dan kwn yg baek pon after all..tp aku tetap sedih!
huhu~

my name is Ain said...

hhuuhu..betol tu.. so kite xleh percaya sape2 pn kat dunia ni.. pengalaman boleh mematangkn seseorang kn suzy? haha


p/s: aku dh makin matang

Post a Comment

Blog Kita

Blog Kita
 
Copyright © ini sebuah kisah. Original Concept and Design by My Blogger Themes | Tested by Blogger Templates | Best Credit Cards